fbpx

Praktyka jogi: rozluźnienie kolan

Radek Polak

Praktyka Asan, czyli fizycznych ćwiczeń jogi, jest przygotowaniem do medytacji. Jeśli kolana są sztywne, podczas medytacji nie będziemy w stanie usiąść w wygodnej pozycji i utrzymać prostego kręgosłupa. Ciało będzie się męczyło, a tym samym umysł nie będzie w stanie się odpowiednio wyciszyć. Od tego ćwiczenia należy więc zacząć każdą praktykę jogi lub wykonać je kilkanaście razy przed samą medytacją .

Instrukcja:

  • Siedząc na podłodze, wyprostuj kręgosłup
  • Wyprostuj obie nogi
  • Zegnij prawą nogę w kolanie, przyciągnij prawą stopę do siebie i połóż ją na lewym udzie, jak najbliżej pachwiny
  • Pozwól, aby prawe kolano skierowało się do podłogi, a wnętrze prawej stopy do góry
  • Prawą dłonią lekko przyciśnij prawe kolano w kierunku podłogi;

    nie naciskaj mocno lecz tylko delikatnie kieruj kolano coraz bliżej podłogi

  • Pozostań w tej pozycji, weź dwa oddechy
  • Wyprostuj prawą nogę
  • Powtórz to samo ćwiczenie z lewą nogą
  • Kontynuuj przez kilka minut, zmieniając nogi

Korzyści  płynące z ćwiczenia:

  • Rozluźnia stawy kolan i stóp
  • Wzmacnia mięśnie pleców
  • Przygotowuje nogi do prawidłowej pozycji podczas medytacji 
  • Przygotowuje do ćwiczeń pranajamy (oddechowych)

Przeciwskazania:

  • Jakiekolwiek urazy kolan

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze