Walentynkowy zestaw treningowy

Walentynkowy zestaw treningowy
123rf.com

Walentynki to święto które na dobre zagościło w naszej kulturze. Obdarowywanie się prezentami, romantyczne kolacje czy wyjście do kina, to dość powszechny sposób spędzania 14 lutego. A gdyby tak zamiast objadać się słodyczami spędzić ten dzień razem w sportowym stylu?
Wspólne ćwiczenia to nie tylko świetna zabawa, lecz również idealny sposób do wzajemnego motywowania się i dbania o zdrowie fizyczne. W końcu ruch to zdrowie, a jak kogoś naprawdę kochamy, to warto zadbać również o jego/ jej kondycję!

Rozgrzewka – 5 minut wspólnego tańca 🙂

  1. Wspólny przysiad z trzymaniem za ręce (ćwiczą mięśnie nóg i pośladków)– stańcie przodem do siebie na odległość ramion. Trzymając się za ręce, równocześnie wykonajcie przysiad do pozycji „krzesełka” – kolano ugięte po kątem 90 stopni. Wytrzymajcie 10 sekund i powróćcie do pozycji wyjściowej. Proponuję dwie serie po 12 przysiadów każda.
  2. Pompki „taczka” (ćwiczą mięśnie obręczy barkowej) – wykonajcie znaną z przedszkola „taczkę” J – partner kładzie się na podłodze na brzuchu. Partnerka unosi jego nogi, trzymając je za kostki, a on prostuje ręce. Ćwiczący ugina łokcie tak, by buzia znalazła się około 10 cm nad ziemią. Po skończeniu serii składającej się z 6-12 pompek zamieniacie się miejscami. Partner trzyma partnerkę za kolana, aby ułatwić jej nieco wykonanie ćwiczenia.
  3. Przybijanie „piątki” w podporze przodem (wzmacnianie mięśni głębokich, mięśni brzucha, pleców i obręczy barkowej) – pozycja wyjściowa do ćwiczenia to podpór przodem naprzeciw siebie w odległości ramienia. Plecy, pośladki i nogi powinny stanowić jedna linię. Utrzymując tę pozycję, unieście prawe ręce i przybijcie sobie „piątkę”, po czym to samo powtórzcie lewymi dłońmi. Przybijcie 10 „piątek” prawą i tyle samo lewą ręką.
  4. Brzuszki skrętne (ćwiczą – skośne mięśnie brzucha). Siedząc tyłem do siebie (w odległości około 20-30cm), podajemy przedmiot (może być piłka, pluszak lub butelka wody) raz z prawej, raz z lewej strony . Wykonajcie dwie serie po 20 powtórzeń każda.
  5. Odpychanie nóg partnera (ćwiczą: mięśnie brzucha) – jedno z Was kładzie się na plecach na ziemi i chwyta za kostki partnera/ki oraz unosi nogi w górę. Partner/ partnerka silnie odpycha nogi, a ćwiczący stara się zatrzymać je około 20 cm nad ziemią. Po wykonaniu 10-20 powtórzeń – zmiana. I tak 2 razy co najmniej.

Potrzebujesz więcej motywacji by zacząć ćwiczyć? – Zajrzyj na www.sinnet.pl

?>