Zdrowy styl życia na co dzień

Zdrowy styl życia na co dzień
123rf.com

Claudia Welch w książce „Balance Your Hormones, Balance Your Life”, przytaczając argumenty medycyny ajurwedyjskiej, chińskiej oraz zachodniej, przedstawia 11 czynności, które mogą nam pomóc wieść zdrowszy styl życia. Oto one.
1. Budź się wcześnie. Wczesne poranki to najlepszy czas na medytację, kontemplację, słowem skontaktowanie się ze sobą na najgłębszym poziomie. Jesteśmy wypoczęci, ze świeżym umysłem i wszystko możemy zacząć od nowa. Gdy wstajemy późno i wszystko robimy w pośpiechu, nie mamy szansy na to, żeby narodzić się on nowa.

2. Zastosuj ciepły olej do ciała. To rada pochodząca z tradycji arujwedysjkiej. Poranne posmarowanie ciała ciepłym olejem niezwykle uspokajająco działa na układ nerwowy. Wspaniały, kojący początek dnia.

3. Zaczynaj dzień od umiarkowanego wysiłku. Doskonały sposób na zbalansowanie energii na cały dzień. Kilka asanów jogi, krótki bieg czy nawet spacer pozwolą ci czuć się bardziej witalnie aż do wieczora.

4. Rano pomyśl o posiłkach. Jeśli nie masz czasu na gotowanie w ciągu dnia, zrób to rano. Unikniesz niezdrowych przekąsek przez cały dzień.

5. Jedz posiłki o stałych porach. To daje organizmowi poczucie bezpieczeństwa.

6. Pamiętaj, aby głęboko oddychać przez cały dzień. W ten sposób wyciszasz umysł i koisz emocje.

7. Unikaj wielozadaniowości.Badania wykazują, że wielozadaniowość ma szkodliwy wpływ na procesy myślowe. Zawsze koncentruj się tylko na jednej czynności.

8. Zachowaj dobrą formę. Regularnie zażywaj ruchu.

9. Oglądaj telewizję mniej niż 10 godzin tygodniowo. Ona fatalnie wpływa na nasze emocje.

10. Wieczorem wyciszaj umysł. Miej swoje rytuały, które wykonujesz przed snem. Może to być modlitwa, medytacja, uspakajająca lektura, aromaterapia, moczenie stóp w soli lawendowej, wcieranie balsamu w ciało, itp.

11. Chodź spać o stałej porze.