Opel Astra i Volkswagen Jetta – Triumf pragmatyzmu

Nie wszyscy oczekujemy od samochodu finezji i oryginalności. Czasem najważniejszą cechą wymarzonego auta jest jego praktyczność. Liczą się
wtedy ergonomia, ekonomia, a ostatnio ekologia.

reklama

ASTRA – CICHA I BEZPIECZNA

Opel Astra już od 20 lat jest symbolem praktycznej motoryzacji. Dziś w swojej nazwie ma Classic, bo jest autem sprawdzonym i docenionym przez wielu kierowców na świecie. Astra, produkowana w wersjach hatchback, kombi i sedan, oferuje najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, a linia nadwozia nie szokuje, choć dzielnie podąża za trendami, jakie wytyczają projektanci współczesnych samochodów. Jak przystało na auto użytkowe, potrafi zaskoczyć funkcjonalnością
– odmrozi szyby, automatycznie dostosuje natężenie oświetlenia do warunków zewnętrznych i pozwoli przewieźć naprawdę duży bagaż. Astra dba o bezpieczeństwo dzięki wielu systemom, wśród których są też opatentowane przez Opla – na przykład pedały, które składają się w momencie silnego uderzenia z przodu. Auto dobrze trzyma się drogi i jest stabilne na zakrętach, bo ma prawie taki sam rozstaw osi jak dużo większy model Insignia. Samochody użytkowe przestały być przestarzałe i nijakie. Nowoczesność i doskonała technologia to najważniejsze cechy, które rekompensują brak designerskiego polotu. Astra Classic jest z pewnością dobrym przykładem bardzo dokładnie przemyślanego auta i zadowoli tych, którzy w samochodzie cenią przede wszystkim walory użytkowe.

JETTA ODCIĘŁA SIĘ OD BRACI

Volkswagen Jetta pojawił się na rynku w 1979 roku i nazywano go golfem z bagażnikiem. Praktyczny producent rzeczywiście chciał stworzyć samochód użytkowy, który zaspokoi potrzeby kierowców wymagających od auta nieco więcej, niż oferowały popularne hatchbacki ze ściętym tyłem. Idea powiodła się i Jetta zyskała ogromne rzesze zwolenników. Najpiękniejsze jest to, że po raz pierwszy w swej historii Jetta osiągnęła indywidualność, odcinając się od swoich braci: Golfa i Passata. Linia nadwozia jest tradycyjna, ale z pewnością nie brakuje jej harmonii. W porównaniu ze swoimi poprzednimi wersjami Jetta urosła i zyskała bardziej sportowy charakter. Autorem projektu jest słynny Walter de’Silva, który z włoską fantazją zadbał o każdy detal. Jetta to jednak przede wszystkim niezwykle użytkowy samochód o idealnej ergonomii wnętrza i bagażniku, którego pojemność przekracza 510 litrów. Silniki – benzynowe i Diesla – spełniają normy UE dotyczące emisji spalin. Volkswagen wyprodukował do dziś prawie 10 milionów tego modelu, uszczęśliwiając tym samym pragmatycznie podchodzących do życia kierowców. Sukces, jaki nowa Jetta odniosła na rynku amerykańskim, ma szansę powtórzyć się także w Europie.