5 sposobów na pozostanie pozytywną w miejscu pracy

fot.123rf

Łatwo pozostać optymistą w środowisku pracy, które inspiruje i daje motywację do działania. Gorzej jednak, gdy Twoje miejsce zatrudnienia sprawia, że czujesz się emocjonalnie wyczerpana, a wręcz wypalona. Niekiedy ludzie mogą utknąć w miejscu, które sprawia że stają się nieszczęśliwi, ale nie potrafią zdecydować się na radykalne zmiany. I choć decyzja o odmianie swojej kariery może wymagać od Ciebie wysiłku, pozostań optymistycznie nastawiona.
Poznaj więc 5 sposobów, by odnaleźć pozytywną siłę w pracy:

reklama

Bądź świadoma

Rozpoznaj negatywy wokół siebie. Czasami czujesz spadek energii i gorsze samopoczucie, które z kolei może przełożyć się na brak Twojej efektywności w pracy. Jeśli dopada Cię słabszy dzień, znajdź sposób na poprawę humoru i nie pozwól, by to wpłynęło na Twoją postawę w miejscu pracy. Czasem nawet małe przyjemności mogą skutecznie uleczyć Cię z chandry.

Naucz się asertywności

Otwarte mówienie o tym, co myślimy na dany temat i umiejętność odmawiania świadczą o naszej asertywności. Zdarza się, że obawiamy się powiedzieć „nie”, ponieważ nie chcemy stracić pracy lub popsuć relacji z innymi pracownikami. Zachowanie równowagi między życiem zawodowym i osobistym pomaga mówić NIE. Mamy swoje potrzeby i mamy prawo do wolnego czasu i inni to powinni zrozumieć. A gdy Twoje prawa są łamane, powinnyśmy otwarcie o tym powiedzieć i przedyskutować problem – tłumaczy Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

Szanuj każdego

Słuchasz plotek albo bierzesz udział w rozmowach, gdzie głównym tematem jest oczernianie i krytyka innych? Uważaj na to co mówisz, bo nawet nieświadomie możesz kogoś obrazić. Szanuj ludzi, a wtedy oni obdarzą respektem i Ciebie, a wówczas Twoje życie biurowe stanie się lepsze.

Nie bój się chwalić

To niesamowite, co może zdziałać kilka słów uznania. Ludzie stają się wówczas bardziej zmotywowani do dalszych działań i odczuwają, że ich praca jest oceniana pozytywnie. Łatwiej znajdziesz zapał do podjęcia nowych wyzwań, gdy nie tylko Ty będziesz chwalona przez przełożonego, ale również sama docenisz swoich współpracowników. Nie przesadzaj z komplementami, nie bądź nachalna ani zbyt bezpośrednia. Delikatny uśmiech i szczery komplement zdziałają więcej niż zachwalanie kogoś. Każdemu z nas miłe słowa poprawiają dzień. Daj się też poznać jako osoba, która jest życzliwa, pomocna i inspirująca innych do pracy.

Pamiętaj o uśmiechu

Nawet, gdy innych dopada negatywny nastrój, Ty nigdy nie zapominaj o pozytywnym nastawieniu do życia. To pierwszy krok do zmian. Badania wykazują, że uśmiechnięci ludzie wzbudzają większe zaufanie. Uśmiech jednak, jeżeli jest wymuszony, źle wpływa na samych pracowników. Ludzie silący się na niego odrywają się od pracy i są mniej wydajni. Pogarsza się ich humor, a co za tym idzie – motywacja do pracy. Pamiętaj więc, by był on szczery i autentyczny, a Twoja radość udzieli się innym – zaznacza Małgorzata Majewska.