4 powody, żeby uprawiać sport jesienią

123rf.com

Wiosną i latem wiele osób intensywnie pracuje nad swoim wyglądem oraz kondycją. W sezonie jesienno-zimowym siłownie i trasy biegowe pustoszeją. Jak zmotywować się do wysiłku fizycznego, gdy aura nie zachęca do uprawiania sportu?
W nowy rok z nowym ciałem
Choć śmiejemy z postanowień noworocznych, to w głębi ducha 1 stycznia traktujemy jako wyrażną granicę oddzielająca przeszłość i przyszłość. Wiele osób postanawia zacząć regularne treningi „od nowego roku”. Aby odpowiednio zmotywować się do ćwiczeń, warto postawić sobie cel do zrealizowania jeszcze w „starym” roku. „Nie musi to być nic wielkiego, ponieważ nie chodzi tu o próbę bicia rekordów, ale pozytywne nastawienie do treningu. Możemy sobie założyć na przykład wystartowanie w imprezie biegowej, oczywiście na rozsądnym dystansie dostosowanym do naszych realnych możliwości psychofizycznych. Aby ograniczyć wymówki, warto kupić bilet na bieg już teraz. Konsekwentne dążenie do celu nie tylko sprawi radość, ale też pozytywnie nakręci do dalszych ćwiczeń”, mówi Dawid Lewandowski, organizator biegów ekstremalnych Survival Race.

reklama

Małymi krokami do letniego celu
Nic nie przychodzi z dnia na dzień – ta prawidłowość dotyczy także uprawiania sportu. Dążenie do wymarzonej kondycji oznacza przede wszystkim regularne i częste ćwiczenia. Jeżeli więc chcemy mieć dobrą formę na lato, należy zacząć już teraz. W zachowaniu regularności pomoże na przykład plan treningów, który nie tylko usystematyzuje wysiłek fizyczny, ale także pozwolic ocenić postępów. Dobrze skonstruowany harmonogram zminimalizuje również ryzyko przemęczenia się źle dobranymi ćwiczeniami oraz zapewni odpowiedni odpoczynek i regenerację. To też namacalny dowod przebytej drogi i wysiłków, których nie będziemy chcieli zaprzepaścić.

Spokój i komfort
Wielu sportowców, zwłaszcza biegaczy, podkreśla, że jesień to bardzo dobra pora roku do ćwiczeń. Dlaczego? Ze względu na niższe temperatury ćwiczenia na zewnątrz są dużo przyjemniejsze, ponieważ ryzyko przegrzania organizmu jest znikome, a dzięki odpowiedniej odzieży niższa temperatura przestała być problemem. Ponadto jesienią jest więcej miejsca na popularnych trasach biegowych i chodnikach oraz w salach fitness, a to pozwala na przyjemniejszy i spokojniejszy trening.

Wzmocnij się na zimę
Jesień i zima to okres, gd odporność organizmu spada, więc i jesteśmy bardziej narażeni na przeziębienia i choroby oraz na wahania nastroju. Regularne ćwiczenia pozwalają nie tylko wzmocnić oragnizm, ale też dobrze działają na samopoczucie psychiczne. „Jak wiadomo, sport jest jednym z czynników pobudzających w organizmie proces produkcji endorfin zwanych hormonami szczęścia. Dlatego też regularne ćwiczenia, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, pozwolą uchronić nas przed zarazkami, ale też przed chandrą spowodowaną niedostatkiem światła i krótszym dniem”, dodaje Dawid Lewandowski,