Camerata Brazil „Bach in Brazil”

Materiały prasowe

Zacznij od Bacha – to rada zawsze aktualna, a zwłaszcza na wiosnę. Brazylijski producent Gerald Seligmann pokusił się o stworzenie fuzji bachowskiej muzyki z brazylijskim stylem choro – improwizowanej muzyki akustycznej o europejskich korzeniach wywodzących się z muzyki salonowej XIX wieku.
Przedstawiciele tego stylu – jak legendarny Pixinguinha – byli mistrzami kontrapunktu. Podobnie jak Bach. Zbliżonej próby mariażu Bacha z folklorem podjął się przed laty „najpoważniejszy” kompozytor Brazylii Heitor Villa-Lobos. Jego popularne „Bachianas Brasileiras” (cykl powstawał w latach 1930–45) wyznaczyły kierunek, który rozwijany jest na tej płycie. Nie dziwi więc, że – oprócz takich „hitów” Bacha jak Koncert brandenburski nr 6 – znalazł się tu najpiękniejszy fragment z dzieł Villi-Lobosa – „Aria” z 5 suity z „Bachianas Brasileiras”.

reklama

EMI

Artykuł pochodzi z archiwum magazynu ZWIERCIADŁO

ZOBACZ AKTUALNE WYDANIE »