Young Creative Chevrolet – Samochód dziełem sztuki użytkowej

Young Creative Chevrolet

Coraz większą wagę przywiązujemy do estetyki otaczającego nas świata. Niemal każdy przedmiot, który spełnia rolę czysto użytkową potrafi przybrać formę artystyczną cieszącą nasze oko. Nie inaczej jest z samochodami, które prześcigają się w motoryzacyjnych konkursach piękności. Dlatego producenci aut wspierają młodych artystów i uczestniczą w kreowaniu nowych form.

reklama

MŁODZI KREATYWNI

Setne urodziny Chevroleta to wspaniała okazja do kontemplowania piękna samochodu na przestrzeni całego wieku. Patrząc okiem estety nie sposób nie zauważyć jak bardzo zmieniała się linia aut w zależności od trendów i inspiracji, jakie towarzyszyły projektantom w różnych latach. Chevrolet w moim sercu pozostanie jako ikona krążowników lat 50-tych i 60-tych, które dziś z powodzeniem mogłyby stanąć jako eksponaty w nie jednej galerii sztuki. W projektowaniu samochodu liczy się innowacyjność i odrobina wizjonerstwa godna największych artystów. Dlatego Chevrolet zwrócił się w stronę młodych utalentowanych ludzi i postanowił wspierać ich artystyczne poczynania. To dobry zabieg, bo warto czerpać inspirację z najbardziej nieokiełznanych i odważnych pomysłów! Young Creative to projekt, który od 2007 roku cieszy się coraz większym powodzeniem. Młodzi artyści z artystycznych uczelni, tworzący w wielu dziedzinach zgłaszają swoje projekty do konkursu, którego finał jest zawsze wielkim świętem sztuki. Liczba uczestników konkursu stale rośnie, z 8 krajów i 32 szkół w 2007 roku do 22 krajów i 155 szkół w roku 2011. Finaliści otrzymują nie tylko nagrody pieniężne, ale przede wszystkim dostają niepowtarzalną możliwość współpracy z najbardziej uznanymi nazwiskami w świecie designu.

ŚWIĘTO DESIGNU

Young Creative Chevrolet zawsze kończy się wielką galą prezentującą najciekawsze finałowe projekty. W zeszłym roku w Paryżu odbył się niezwykły pokaz mody, który przerodził się w artystyczny happening. W tym roku z uwagi na stulecie Chevroleta wybrano miejsce legendarne – starą elektrownię w Londynie, w której odbywały się koncerty the Beatles i Pink Floyd. Przed wejściem można było nacieszyć oczy wystawą starych Chevroletów, które w industrialnym otoczeniu wyglądały wprost zjawiskowo. Podczas gali młodzi artyści spotkali się z tuzami światowego designu takimi jak: Neville Brody – światowej sławy projektant i typograf, Wayne Hemingway zajmujący się modą uliczną i nowatorskimi rozwiązaniami urbanistycznymi i Lucy Walker – nominowana do nagrody British Academy reżyserka filmowa. Najciekawszym elementem Young Creative Chevrolet jest idea komponowania elementów otaczającego nas świata według estetycznej wizji, która zakłada, że wszystko może być piękne i wyjątkowe – zarówno ubrania, jak i meble, sprzęt agd, miejsce, w którym mieszkamy i samochód, którym poruszamy się na co dzień. Dlatego cieszę się, że takie działania mają miejsce tym bardziej, że to właśnie producent samochodów stał się inicjatorem przedsięwzięć, które maja sprawić, że świat staje się piękniejszy!