Motywowanie pracowników i budowanie lojalności klientów jest jednym z kluczowych elementów wpływających na sukces firmy. Sztuka motywacji jest podstawą dobrego zarządzania i rozwoju firmy. Coraz więcej przedsiębiorstw wykracza więc poza standardowe i pozafinansowe formy benefitów. Nowy trend to wspólne przeżycie niezapomnianych emocji. O efektywności metody przesądza znajomość zainteresowań pracowników i kontrahentów.
Nowy trend w budowaniu relacji z partnerami biznesowymi i motywowania pracowników w postaci niestandardowych przeżyć do niedawna był w Polsce jeszcze egzotyką, analogicznie jak idea „corporate wellness", dziś jest coraz częściej wykorzystywany nie tylko przez korporacje, ale również polskie firmy.
„Z naszych obserwacji wynika, iż największym zainteresowaniem w ofercie biznesowej cieszą się prezenty w postaci przeżyć związane z motoryzacją, jak drifting, przejażdżki luksusowymi, sportowymi autami. Drugie miejsce zajmują doznania w powietrzu czyli: loty paralotnią, szybowcem czy balonem. Kolejna popularna kategoria to strzelanie z broni czy gry taktyczne", mówi Kornel Piesio z serwisu prezentmarzen.com.
Z danych sprzedażowych serwisu wynika, że zainteresowanie tymi usługami systematycznie rośnie. W 2012 roku wartość zamówień dla biznesu na realizację oryginalnych prezentów wynosiła zaledwie 7%, rok później już ponad 16% i ta tendencja się utrzymuje. To, że nie mówimy tylko o chwilowej modzie, ale również ciekawej formie nagradzania handlowców, rzetelnych partnerów czy lojalnych klientów. Kolejne lata pokażą, czy ta metoda na trwałe trafi do katalogu technik motywacyjnych w biznesie.
mat.pras.