Vagabond przedstawia kolekcję Non Animal

Marka Vagabond wprowadza do swojej kolekcji element mocno związany z etyką wytwarzania obuwia – linię non animal. Kolekcja składa się z butów, których wykonanie koncentruje się na alternatywnych materiałach, tworzonych bez produktów zwierzęcych oraz jest związana z rozwojem produkcji obuwia z punktu widzenia zrównoważonego klimatu.


Marka Vagabond wprowadza do swojej kolekcji element mocno związany z etyką wytwarzania obuwia – linię non animal. Kolekcja składa się z butów, których wykonanie koncentruje się na alternatywnych materiałach, tworzonych bez produktów zwierzęcych oraz jest związana z rozwojem produkcji obuwia z punktu widzenia zrównoważonego klimatu.

reklama

Uruchomienie projektu w marcu 2016 na vagabond.com oraz w sklepach stacjonarnych opiera się na założeniu,  że kolekcja stanie się integralną częścią istniejącej gamy obuwia Vagabond.  Linia składa się z 7 różnych wzorów dla kobiet w oparciu o modele Dioon, Casey, Noor i Daria, gdzie zarówno materiały jak i kleje są wolne od dodatków zwierzęcych.

Projekt jest pomysłem Vagabond Atelier, gdzie idee są napędzane przez innowacje i tworzone ze zrównoważonej perspektywy. Jest to również miejsce, gdzie Vagabond pracuje nad rozwojem produktu poza ogólnymi kolekcjami firmy.

Non animal  jest wynikiem zwiększonego popytu na produkty tego typu ze strony naszych klientów na całym rynku. Niektórzy z naszej grupy docelowej aktywnie poszukują alternatywy dla skóry, i to jest nasz cel. Wierzymy w świadome zachowania konsumpcyjne i otwartość na inne materiały w przyszłości – mówi Anna Fahle Björcke, Brand Manager  w Vagabond.

Nowa kolekcja łączy etos wzornictwa i wydajności, które leżą w samym sercu podstawowych wartości Vagabond . Buty są wykonane z wysokiej jakości materiału syntetycznego z wkładką z korka, który dopasowuje się do kształtu stopy noszących dla ich dodatkowego komfortu. Istotną częścią procesu było opracowanie kleju niezwierzęcego o takich samych cechach i trwałości kleju, stosowanego dziś w tradycyjnej produkcji obuwia marki.

– Ważną częścią naszych wysiłków na rzecz prowadzenia przyjaznej i adekwatnej do klimatu produkcji, nawet dla naszych wyrobów skórzanych, jest użycie materiału do maksimum, aby uniknąć strat i poinformować naszych klientów o odpowiedniej pielęgnacji obuwia; pozwala to na przedłużenie żywotności  poszczególnych modeli. Staramy się na różne sposoby poprawić pracę zrównoważonego rozwoju w naszej grupie i dlatego wprowadziliśmy w styczniu Poniedziałek  bez produktów mięsnych –  zarówno z perspektywy zdrowia jak i klimatu – mówi Anna Fahle Björcke.

Kolekcja będzie dostępna w sklepie internetowym marki oraz salonach stacjonarnych od marca 2016 r.