Profilaktyka depresji. Co możesz zrobić, żeby nie zachorować?

123rf.com

Stres, lęki a w konsekwencji nich depresja przydarzają się nam, gdy nie dbamy o swój psychiczny stan na bieżąco. Zdrowie zapewni nam równowaga między relaksem a różnymi formami działania. Co robić, żeby nie zachorować na depresję?
RELAKS

reklama

Staraj się uwalniać napięcia, które gromadzą się w ciele.

Ćwiczenia na napinanie i rozluźnianie mięśni

1. Skoncentruj się na mięśniach twarzy i szyi. Napnij mięśnie twarzy, tak jakbyś chciała ją zwinąć w kulkę, przytrzymaj przez pięć do dziesięciu sekund i puść. Teraz napnij mięśnie szyi i ramion. Aby tego dokonać, podnieść ramiona aż do uszu. Wytrzymaj tej pozie przez pięć do dziesięciu sekund, a następnie opuść ramiona. Wyobrażaj sobie, że całe napięcie schodzi w dół szyi do dekoltu. Powtórz to ćwiczenie, pamiętając żeby na koniec rozluźniać mięśnie.
2. Zaciśnij pięści tak mocno jak możesz i przytrzymaj przez pięć do dziesięciu sekund, i puść. Wyobraź sobie, że napięcie z ramion schodzi do dłoni. Powtarzaj ćwiczenie aż poczujesz, że mięśnie ramion są zrelaksowane.

DZIAŁANIE

Ruch, aktywność, dobre relacje, brak samokrytyki sprawiają, że zmniejsza się natężenie codziennego stresu.

Spróbuj tego:

1. Wybierz dogodną formę ćwiczeń, np.: spacery, bieganie, aerobik… Ćwicz 20 minut dziennie. Zmobilizuje cię do tego towarzystwo koleżanki. Ćwiczenie poprawi ci nastrój, będzie miało pozytywny wpływ na produktywność i sprawi, że lepiej poradzisz sobie z trudniejszymi wyzwaniami.