Bloguj sobie i innym! – Akcja z Wielkiej Brytanii

Dynamiczne przemiany w świecie mediów doprowadziły nas do momentu, w którym to opinia osoby bliższej niż gwiazdy filmowej czy polityka, jest dla nas najcenniejsza. Niezależnie, czy chodzi o proszek do prania, zagraniczną wycieczkę, czy rodzaj mąki do pieczenia. Informacji i opinii poszukujemy coraz częściej w internecie, gdzie poza wirtualnymi encyklopediami zasięgamy rad domorosłych ekspertów.
shutterstock_244175263_OK_logotypyKorekta ról społecznych – czyli dlaczego bloger jest mi bliższy niż sąsiadka?

reklama

Dzięki coraz większej powszechności i dostępności internetu – w Polsce korzysta z niego 75% obywateli, a w Wielkiej Brytanii aż 82,7% – ludzie są w stanie wymieniać opinie niezależnie od położenia geograficznego i to w czasie rzeczywistym. Pozytywny wymiar globalizacji objawia się poprzez odwagę dążeń i marzeń, które wykraczają zdecydowanie poza granice naszego własnego podwórka. Internet sprawił, że mimo ogromnych rzeczywistych odległości możemy być sobie bliscy na każdej szerokości geograficznej.

Trzeba jednak zauważyć, że mimo iż czasy „sprzed ery internetu” coraz częściej większości społeczeństwa wydają się czymś zupełnie odrealnionym, to zanim zaczęliśmy masowo o radę pytać „Wujka Google” – pierwszą instancją w problemowej sprawie była mama, starsza siostra czy sąsiadka. Rozluźnienie więzi rodzinnych, zwiększona migracja – czy to wewnątrz kraju, czy zagraniczna, a także osłabienie więzi terytorialnych (szczególnie w miastach), przyczyniły się do wytworzenia niszy, którą z powodzeniem wypełniły dzienniki i poradniki internetowe prowadzone nierzadko przez mamy, starsze siostry i sąsiadki.

Obnażam się, kreuję siebie, pomagam – zaspokajanie potrzeb w sieci

Po zaspokojeniu potrzeb pierwszego rzędu człowiek zaczyna poszukiwać miejsc, w których może się realizować, a także odkrywać i rozwijać swoje pasje. Blogosfera to obecnie najbardziej odpowiednie miejsce w przestrzeni internetowej, zarówno do dzielenia się swoim hobby, kreowania własnego wizerunku, jak i spełniania się w roli eksperta. Poza kwestią elastyczności w przypadku publikowania treści – można pisać dosłownie o wszystkim i niezależnie od opinii realizować się – mamy także nieograniczone możliwości techniczne, a dostawcy platform blogowych coraz bardziej ułatwiają tworzenie profesjonalnie, a nawet artystycznie wyglądających witryn o cechach dziennika internetowego. Dlatego, aby dzielić się „sobą” w internecie, nie trzeba być profesjonalnym twórcą stron internetowych – wystarczy pomysł, dobre treści i konsekwencja w działaniu.

Pomysł, treść, konsekwencja – w tworzeniu personalnej relacji z czytelnikiem

Blogosfera rozszerza się z dnia na dzień, blogują już niemal wszyscy, począwszy od dzieci i młodzieży, na seniorach kończąc. Każdy pragnie wydrzeć dla siebie skrawek uwagi internautów. Dlaczego więc tylko nieliczni skupiają na sobie wzrok wielu? Sekret tkwi w tworzeniu więzi i wartościowych treściach. Wyjściowo idealnie byłoby posiadać jakieś zainteresowania lub być znawcą jakiegoś tematu np. wędkarstwa. Kolejnym krokiem jest przekucie wiedzy na treść – dzisiaj to nie muszą być zgrabnie złożone ciągi liter – jeżeli fotografujesz, Twoją treścią będą zdjęcia, jeżeli tworzysz komiksy, to właśnie one będą tym, co zainteresuje pewną grupę internautów. Dla tych, którzy pewnie czują się przed okiem kamery, idealnym rozwiązaniem będzie stworzenie vloga – pamiętnika lub poradnika w formie kilkuminutowego video. Jeśli już posiadamy treść i odpowiednią formę przekazu, aby osiągnąć sukces, musimy nastawić się na konsekwencję w działaniu. Warto publikować regularnie, urozmaicać swoje treści, a także być w kontakcie ze swoimi odbiorcami.

Doskonałym rozwiązaniem jest też przyłączenie się do większej społeczności blogerów, którzy wspierają się wzajemnie, czy to pod kątem technicznym, czy też promując nasze treści w swoich witrynach. Warto również zadbać o pozyskanie nowego grona odbiorców, startując w plebiscytach dla blogerów organizowanych przez wydawnictwa lub duże serwisy internetowe.

Pokaż Bloga – www.najlepszeblogi.co.uk – jto plebiscyt wspierający polskich blogerów na Wyspach; sprawdź szczegóły na naszej stronie internetowej, zgłoś się i dotrzyj do większego grona czytelników!
logo akcjiTekst: Sabina Psuj