Kroczkami do celu – ćwiczenia motywacyjne

Wymyśliłeś plan działania, ale gdy przyszło do jego realizacji, coś ci przeszkodziło i zrezygnowałeś? Oto kilka porad, które pomogą ci przezwyciężyć ten schemat.
1. zdefiniuj problem

reklama

Sformułuj swój cel. Zapisz go na kartce i odpowiedz sobie na kilka pytań:

– dlaczego ci na tym zależy?

– czy cel ten jest zgodny z zasadami i wartościami, jakimi się w życiu kierujesz?

– czy jesteś przekonany do jego słuszności?

Uwaga! Jeśli cel nie jest twój, został ci przez kogoś narzucony, trudno będzie ci go realizować.

2. znajdź korzyści

Jeżeli identyfikujesz się z wyznaczonym celem i czujesz, że warto go osiągnąć, wypisz na kartce wszystkie korzyści, które z tego wypłyną. Sięgaj do niej w chwilach zwątpienia.

3. znajdź swój rytm

Łatwiej jest codziennie poświęcić zadaniu godzinę niż raz w tygodniu zasiąść na 6 godzin.

Jeśli wybrałeś już dogodne terminy, wpisz je do kalendarza. Zarezerwuj też jeden awaryjny termin „na wszelki wypadek”.

Każdy długoterminowy cel jest możliwy do osiągnięcia poprzez osiągnięcie celów pośrednich, tzw. krótkoterminowych.

Twój plan musi być realistyczny. Zaznacz w kalendarzu wszystkie ważne dla siebie zajęcia. Nie zapomnij o czasie na sen, jedzenie i konieczną regenerację sił.

Określ, ile czasu wymaga opanowanie jednego elementu wyznaczonego zadania.

4. znajdź mentora

Znajdź osobę, która zechce ci kibicować. Przedstaw jej swój plan. Opowiedz, co

Artykuł pochodzi z archiwum magazynu SENS

ZOBACZ AKTUALNE WYDANIE »