Dlaczego kobiety powinny jeść brokuły? – pięć ważnych powodów

123rf.com

Bo warzywo to jest bezkonkurencyjne wśród żywności, jeśli chodzi o zapobieganie depresji, poprawę samopoczucia przed miesiączką a także ochronę przed rakiem piersi, szyjki macicy i jajników.
Po pierwsze – badania wskazują, że kobiety są dwukrotnie częściej niż mężczyźni zapadają na depresję, są też dowody na związek niedoboru kwasu foliowego z depresją. A brokuły zawierają dużo łatwo przyswajalnego kwasu foliowego. Dostarczanie go organizmowi zwiększa poziom hormonu serotoniny, redukując objawy depresji.

reklama

Po drugie – kwas foliowy jest jedną z najbardziej podstawowych składników odżywczych dla kobiet w ciąży. Brokuły wspomaga prawidłowy rozwój układu nerwowego płodu, dlatego że są źródłem kwasu foliowego, witaminy B, co potrzebne jest do tworzenia i ochrony DNA, nowej krwi, komórek i syntezy białek.

Po trzecie – brokuły są źródłem flawonoidów, które pomagają neutralizować substancje rakotwórcze. Zmniejszają ryzyko raka piersi, szyjki macicy, jajników i hamują rozprzestrzenianie się nowotworów. Stymulują detoksykujące działanie enzymów, które pomagają organizmowi pozbyć się innych, nie tylko rakotwórczych, szkodliwych toksyn.

Po czwarte
– jako naturalny środek moczopędny, brokuły pomagają zmniejszyć opuchnięcia związane z zespołem napięcia przedmiesiączkowego.

Po piąte
– są doskonałym źródłem błonnika pokarmowego oraz witamin C, K i A, dobrym źródłem manganu, potasu, witamin z grupy B, fosforu, magnezu oraz białka. Jedząc brokuły, zapewniamy sobie lepsze wchłanianie wszystkich składników odżywczych.

Wskazówka – dla optymalnych wartości odżywczych brokułów, nie należy gotować ich dłużej niż pięć minut, do czasu, kiedy są jaskrawo zielone. Najprościej i najzdrowiej jest skropić je oliwą z oliwek, sokiem z cytryny i odrobinę posolić solą morską do smaku.

Przepis na krem z brokułów.