Psychologia Styl Życia Seks Parenting Moda i uroda Zdrowie Przepisy Kultura Rozwój

123rf.com
28 lipca 2016 in Zdrowie by redakcja

Zdrowe przekąski na lato

Podczas wakacyjnych wyjazdów, pikników czy grillów rzucamy w kąt liczenie kalorii i sięgamy po słodycze czy przekąski, które mogą być motorem napędowym do efektu jo-jo. Jakie produkty warto wybrać, aby dostarczyć swojemu organizmowi czegoś więcej niż tylko pustych kalorii?

Z  badań przeprowadzonych przez TNS OBOP w roku 2015 wynika,że lody są najpopularniejszym letnim przysmakiem. Jeśli są robione bez dodatku konserwantów czy sztucznych barwników, to zdrowsza i mniej kaloryczna alternatywa  dla ciastek, chipsów czy batonów.  Jedna kulka lodów śmietankowych to ok. 80 kcal. Lody na  śmietanie lub mleku przyśpieszają spalanie tłuszczu i wzmacniają kości, ponieważ zawierają wapń, która jest ich najważniejszym budulcem. Poza tym znajdziemy w nich witaminy A, B1, B2 i PP oraz niewielkie ilości żelaza, magnezu oraz potasu. Jednocześnie lody zawierają dużo mniej tłuszczy niż większość słodyczy  i charakteryzują się niską zawartość sodu. Orzeźwienie oraz zastrzyk witamin zapewnią nam z kolei domowe sorbety, najlepiej z sezonowych owoców. Nie zawierają one niezdrowych tłuszczy i są niskokaloryczne, jako że w dużej mierze składają się z wody – porcja owocowego sorbetu to tylko 50 kcal. Sięgając po lody czy sorbety, pamiętajmy jednak, by unikać kalorycznych i kuszących dodatków, takich jak czekoladowe polewy, słodkie posypki czy bita śmietana.

W wakacje i przez cały rok warto sięgać też po bakalie i nasiona. Suszone śliwki, morele, orzechy czy migdały dostarczą nam niezbędnych witamin i minerałów, a dodatkowo są sycące. To również bogate źródło błonnika, który wspomaga pracę naszego układu pokarmowego, co jest bardzo istotne zwłaszcza w czasie podróży. Równie wartościowe są nasiona, takie jak pestki dyni czy ziarna słonecznika. Znajdziemy w nich minerały, takie jak magnez, cynk i żelazo oraz lecytynę, jak równie niezwykle ważne dla naszego zdrowia przeciwutleniacze. Dodatkowo, zawierają one tłuszcze nasycone, w których kryją się zdrowe kalorie, zapewniające uczucie sytości. Ogromną zaletą nasion jest również fakt, że można je z łatwością włączyć do wakacyjnej diety – poza spożywaniem ich w formie przekąski, możemy dodać np. siemię lniane czy czarnuszkę do sałatki czy koktajli przygotowywanych podczas letnich upałów. „Nasiona i bakalie pojawiają się też jako dodatek do coraz bogatszej oferty zdrowych przekąsek, takich jak płatki śniadaniowe, batony zbożowe czy słomki ptysiowe“, mówi Arkadiusz Drążek z firmy Brześć.

Podczas letnich upałów dobrze sprawdzają się także koktajle owocowe lub warzywne. Są nie tylko łatwe i szybkie w przygotowaniu, ale stanowią też cenne źródło wielu witamin i minerałów, niosąc przy tym oczekiwane orzeźwienie. Wpływają jednocześnie zbawiennie na naszą figurę, zdrowie, urodę i dobre samopoczucie. Koktajle możemy przygotowywać na bazie wody lub przetworów mlecznych – te pierwsze zapewniąorganizmowi odpowiedni poziom nawodnienia, a te drugie dostarczą nam zdrowych tłuszczy. Ogromną zaletą koktajli jest również ich różnorodność – podczas ich przygotowania możemy do woli eksperymentować i tworzyć nowe kombinacje, łącząc ze sobą ulubione warzywa i owoce. Warto też pamiętać, że koktajle są świetnym sposobem na przemycenie dużej dawki witamin do diety naszych dzieci, które niechętnie spożywają warzywa i owoce w formie surowej. Na co zwrócić uwagę przy miksowaniu składników na koktajl, zwłaszcza jeśli dbamy o linię? Unikajmy przede wszystkim dużej ilości słodkich owoców, które są źródłem cukrów prostych.


Warsztaty Wojciecha Eichelbergera w wersji online

Nie wstydź się wizyty u urologa! Działaj!

Patrząc na wydłużające się kolejki do lekarzy – szczególnie specjalistów – oraz czytając raporty o wydatkach ponoszonych na leki, można dojść do wniosku, że Polacy ...
zamknij [x]

POLECANE KSIĄŻKI