Psychologia Styl Życia Seks Parenting Moda i uroda Zdrowie Przepisy Kultura Rozwój Księgarnia Sklep Cyfrowy

Zdrowe przekąski na lato

123rf.com
28 lipca 2016 in Zdrowie by redakcja
Podczas wakacyjnych wyjazdów, pikników czy grillów rzucamy w kąt liczenie kalorii i sięgamy po słodycze czy przekąski, które mogą być motorem napędowym do efektu jo-jo. Jakie produkty warto wybrać, aby dostarczyć swojemu organizmowi czegoś więcej niż tylko pustych kalorii?

Z  badań przeprowadzonych przez TNS OBOP w roku 2015 wynika,że lody są najpopularniejszym letnim przysmakiem. Jeśli są robione bez dodatku konserwantów czy sztucznych barwników, to zdrowsza i mniej kaloryczna alternatywa  dla ciastek, chipsów czy batonów.  Jedna kulka lodów śmietankowych to ok. 80 kcal. Lody na  śmietanie lub mleku przyśpieszają spalanie tłuszczu i wzmacniają kości, ponieważ zawierają wapń, która jest ich najważniejszym budulcem. Poza tym znajdziemy w nich witaminy A, B1, B2 i PP oraz niewielkie ilości żelaza, magnezu oraz potasu. Jednocześnie lody zawierają dużo mniej tłuszczy niż większość słodyczy  i charakteryzują się niską zawartość sodu. Orzeźwienie oraz zastrzyk witamin zapewnią nam z kolei domowe sorbety, najlepiej z sezonowych owoców. Nie zawierają one niezdrowych tłuszczy i są niskokaloryczne, jako że w dużej mierze składają się z wody – porcja owocowego sorbetu to tylko 50 kcal. Sięgając po lody czy sorbety, pamiętajmy jednak, by unikać kalorycznych i kuszących dodatków, takich jak czekoladowe polewy, słodkie posypki czy bita śmietana.

W wakacje i przez cały rok warto sięgać też po bakalie i nasiona. Suszone śliwki, morele, orzechy czy migdały dostarczą nam niezbędnych witamin i minerałów, a dodatkowo są sycące. To również bogate źródło błonnika, który wspomaga pracę naszego układu pokarmowego, co jest bardzo istotne zwłaszcza w czasie podróży. Równie wartościowe są nasiona, takie jak pestki dyni czy ziarna słonecznika. Znajdziemy w nich minerały, takie jak magnez, cynk i żelazo oraz lecytynę, jak równie niezwykle ważne dla naszego zdrowia przeciwutleniacze. Dodatkowo, zawierają one tłuszcze nasycone, w których kryją się zdrowe kalorie, zapewniające uczucie sytości. Ogromną zaletą nasion jest również fakt, że można je z łatwością włączyć do wakacyjnej diety – poza spożywaniem ich w formie przekąski, możemy dodać np. siemię lniane czy czarnuszkę do sałatki czy koktajli przygotowywanych podczas letnich upałów. „Nasiona i bakalie pojawiają się też jako dodatek do coraz bogatszej oferty zdrowych przekąsek, takich jak płatki śniadaniowe, batony zbożowe czy słomki ptysiowe“, mówi Arkadiusz Drążek z firmy Brześć.

Podczas letnich upałów dobrze sprawdzają się także koktajle owocowe lub warzywne. Są nie tylko łatwe i szybkie w przygotowaniu, ale stanowią też cenne źródło wielu witamin i minerałów, niosąc przy tym oczekiwane orzeźwienie. Wpływają jednocześnie zbawiennie na naszą figurę, zdrowie, urodę i dobre samopoczucie. Koktajle możemy przygotowywać na bazie wody lub przetworów mlecznych – te pierwsze zapewniąorganizmowi odpowiedni poziom nawodnienia, a te drugie dostarczą nam zdrowych tłuszczy. Ogromną zaletą koktajli jest również ich różnorodność – podczas ich przygotowania możemy do woli eksperymentować i tworzyć nowe kombinacje, łącząc ze sobą ulubione warzywa i owoce. Warto też pamiętać, że koktajle są świetnym sposobem na przemycenie dużej dawki witamin do diety naszych dzieci, które niechętnie spożywają warzywa i owoce w formie surowej. Na co zwrócić uwagę przy miksowaniu składników na koktajl, zwłaszcza jeśli dbamy o linię? Unikajmy przede wszystkim dużej ilości słodkich owoców, które są źródłem cukrów prostych.


Jak utrzymać wakacyjny nastrój przez całe lato?

Okres urlopowy zaczął się na dobre, choć niestety, rzadko spędzamy całe wakacje na wyjeździe. Przez większą część lata chodzimy do pracy próbując poczuć wakacyjny klimat ...

Recepta na lęk? „Pokochaj swoje serce”

„Życie jest zaskakująco proste, gdy przestajemy je komplikować.” mówi Dagmara Skalska w swojej najnowszej książce „Pokochaj swoje serce” i przedstawia sposób na pokonanie lęku.
zamknij [x]

POLECANE KSIĄŻKI