Psychologia Styl Życia Seks Parenting Moda i uroda Zdrowie Przepisy Kultura Rozwój Księgarnia Sklep Cyfrowy

Polacy kochają sery


28 marca 2012 Newsfood redakcja
W zeszłym roku kupiliśmy ich o siedem procent więcej, niż w 2010. I wydaliśmy na nie 1.66 miliarda złotych!

Producenci serów żółtych maja powód do dumy, jednak i tak pozostają w tyle za producentami twarożków – donosi Rzeczpospolita, cytując raport badawczej firmy Nielsen – ci drudzy w zeszłym roku zarobili 2,2 miliarda złotych. Najgwałtowniej rośnie jednak popyt na sery tzw. premium – czyli ekskluzywne. Polskie wersje goud i parmezanów produkuje z powodzeniem SM Spomlek pod marką Old Poland: w zeszłym roku ich sprzedaż zwiększyła się o niemal 60 procent. Wczoraj firma – w prestiżowym Atelier Amaro, w którym kulinarne kombinacje z serem wymyslał Wojciech Modest Amaro – pokazała kolejny ser, który dołączy do Bursztyna, Rubina, Grand Radamera i Grand Goudy: Szafir. Wytrawny, głęboki, o jednolitej fakturze, z aromatem mango – tak opisuje ten ser Wojciech Styś, główny serowar SM Spomlek, odpowiedzialny za serię Old Poland.  Według badań Polacy są też coraz bardziej zainteresowaniu kupnem serów o wysokiej cenie: nie odstrasz ich już 100-150 zł za kilogram.


POLECANE KSIĄŻKI