Grill w wersji light

123rf.com

Dieta, zdrowe odżywianie i chęć zachowania szczupłej sylwetki stanowią ogromne wyzwanie w obliczu tradycyjnych potraw z grilla. Jednak nie wszystkie potrawy przygotowane na ruszcie muszą być niezdrowe i tuczące.
O czym należy pamiętać, planując posiłek z grilla?

reklama

Po pierwsze: zrezygnuj z tłustych mięs
Zamiast standardowego mięsnego zestawu grillowego, czyli karkówki, żeberek i wszelkiego rodzaju kiełbasek wybierz chude mięso. Zdrową alternatywą są filety z piersi kurczaka lub indyka, które w bardzo smaczny i szybki sposób można przyrządzić na ruszcie.

Po drugie: jedz mięso z duża ilością warzyw
Równie smaczne jak mięso są warzywa z rusztu. Grillować można m. in. bakłażany, cukinię czy szparagi, które w towarzystwie odrobiny oliwy i nutki przypraw zamieniają się w bardzo smaczny i pełnowartościowy posiłek. Jako dodatek do grillowanych potraw możesz przyrządzić również różnego rodzaju sałatki, które zdrowo urozmaicą dania z rusztu.

Po trzecie: zamiast mięsa wybierz rybę
Na ruszcie można przyrządzić w zasadzie każdą rybę. Wystarczy odrobina czosnku, soku z cytryny i szczypta przypraw, aby to delikatne mięso zamieniło się w przepyszny, lekki posiłek.

mat. PizzaPortal.pl,