Jedz zdrowo poza domem

Jedzenie poza domem dla wielu z nas staje się coraz częściej koniecznością. Ciągły pośpiech, liczne zajęcia popołudniowe zmuszają nas do codziennych często niełatwych decyzji gdzie i co zjeść na mieście?

W obawie przed zaburzeniami gastrycznymi lub ewentualnym przytyciem po posiłku zjedzonym w punkcie gastronomicznym często opuszczamy posiłek co niestety nie jest najlepszym wyborem. Pojawiający się wilczy apetyt po przyjściu do domu powoduje, że zjadamy znacznie większą ilość pokarmu obciążając tym samym przewód pokarmowy i dostarczając nadwyżkę zapotrzebowania kalorycznego.

reklama

Co zatem zrobić, by codzienne obowiązki nie uniemożliwiły zachowania zdrowego sposobu odżywiania, a tym samym dobrego stanu zdrowia? Wystarczy zdrowszy wybór. Jedzenie poza domem nie oznacza jedzenia niezdrowo. Jest wiele potraw, którymi możesz się rozkoszować, bez ryzyka podwyższenia poziomu cholesterolu we krwi czy utraty zdrowia Twojego serca albo narażania układu pokarmowego na niestrawność. Unikaj kawy, zamawiaj soki owocowe lub warzywne, najlepiej świeżo wyciskane albo butelkowane soki jednodniowe. Najlepszy wybór stanowi woda z cytryną czy zdrowe, robione na miejscu napoje imbirowe na ciepło.

Owocowa sałatka przygotowywana na miejscu w restauracji czy kawiarni jest idealną przekąską spożywaną między posiłkami w ciągu dnia. Wybieraj potrawy gotowane na parze lub w wodzie, pieczone, grillowane. Wystrzegaj się smażonych specjałów, które oprócz wysokiej kaloryczności często przygotowywane są na starych i wielokrotnie używanych olejach. Staraj się nie zamawiać potraw kremowych czy maślanych (szczególnie sosów).
Stroń od żywności o wysokiej zawartości soli lub MSG, czyli glutaminianu sodu. Oba dodatki są często wykorzystywane w gastronomii, ponieważ w znaczący sposób polepszają smakowitość potraw. Coraz częściej, dobre restauracje, nie używają nadmiernie tej substancji.
Wybieraj z menu zupy warzywne i kremy, które są zdrowe i smaczne, a na dodatek bardzo sycące.