Psychologia Styl Życia Seks Parenting Moda i uroda Zdrowie Przepisy Kultura Rozwój

„Małopolski Smak” – z tradycją w całej Polsce


12 sierpnia 2013 Newsfood redakcja
Małopolskie produkty regionalne i tradycyjne już pod koniec tego roku dostępne będą w całorocznej sprzedaży na terenie całej Polski. Wczoraj w Krakowie Marek Sowa, Marszałek Województwa Małopolskiego, Wojciech Kozak, Wicemarszałek i Przewodniczący Rady ds. Produktów Tradycyjnych oraz Jerzy Mazgaj, Prezes Zarządu Alma Market S.A. uroczyście podpisali porozumienie o współpracy.

Małopolska kuchnia słynie z tradycyjnych potraw i lokalnych produktów. Kto raz spróbował wyjątkowych wyrobów regionalnych, powstających według starych receptur lub pochodzących z ekologicznych upraw, na zawsze zapamięta ich smak. O zainteresowaniu małopolską tradycją kulinarną świadczy fakt, że Małopolski Festiwal Smaku, na którym od  8 lat degustowane i wybierane są najlepsze produkty dostępne w regionie, przyciąga na południe Polski smakoszy z całego kraju.

Promocja szerokiej oferty produktów regionalnych i tradycyjnych to nie tylko festiwale, targi i kiermasze, ale także marka „Małopolski Smak”, pod którą prezentowane będą najlepsze wyroby z całego województwa. Już pod koniec roku smaki Małopolski będą mogli odkrywać we własnych domach mieszkańcy całego kraju.

Dla mnie potrawą dzieciństwa, jednoznacznie kojarzoną z Małopolską, jest karp zatorski powiedział podczas konferencji prasowej poprzedzającej podpisanie porozumienia Marek Sowa, Marszałek Województwa Małopolskiego. – Cieszę się, że teraz mieszkańcy całego kraju będą mieli okazję poznać jego wyjątkowy smak.

Małopolskie produkty regionalne, tradycyjne i te znane z kolejnych edycji Małopolskiego Festiwalu Smaku trafią na półki Delikatesów Alma w dużych miastach Polski (m.in. w Krakowie, Tarnowie, Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdyni, Katowicach, Bydgoszczy, Sopocie, Łodzi, Zielonej Górze, Opolu, Rzeszowie, Lublinie, Częstochowie, Szczecinie i Olsztynie). Spółka Alma Market S.A. została bowiem wybrana Partnerem Strategicznym Małopolskiego Festiwalu Smaku.

 

 

 

– Nie wyobrażam sobie, żeby firma, która nie ma swoich korzeni w Małopolsce mogła promować wyroby regionalne i tradycyjne właśnie z tej części Polski – mówił Jerzy Mazgaj, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Alma Market S.A. – Alma to spółka z  krakowskim rodowodem, dlatego też naszym celem jest promowanie tego, co w naszym regionie najlepsze.

 

Aktualnie małopolska lista produktów regionalnych objętych unijną ochroną liczy 11 produktów, na liście produktów tradycyjnych prowadzonej przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi znajduje się ponad 100 wyrobów, a kolejne 100 to produkty znane z kolejnych edycji Małopolskiego Festiwalu Smaku. Które z nich cieszą się największym zainteresowaniem smakoszy?

– Tak naprawdę dopiero teraz, dzięki współpracy z siecią delikatesów, będziemy w stanie sprawdzić, które małopolskie produkty najbardziej smakują konsumentom w całym kraju – przyznał Wicemarszałek Wojciech Kozak, Przewodniczący Rady ds. Produktów Tradycyjnych.Dzięki programowi lojalnościowemu Almy będziemy mogli ocenić zainteresowanie klientów danymi wyrobami i na bieżąco reagować na potrzeby rynku.

Dzięki współpracy Województwa Małopolskiego z Alma Market S.A., Małopolska będzie pierwszym regionem w Polsce, który promując producentów żywności, produkty i potrawy regionalne obejmie zakresem swojego działania całą Polskę.


POLECANE KSIĄŻKI