6 zasad zdrowego stylu życia

123rf.com

Jak mimo codziennego pośpiechu i długich godzin spędzanych przy biurku cieszyć się nienaganną sylwetką i dobrym zdrowiem? Oto reguły, które pozwolą ci osiągnąć ten cel, jeśli będziesz się ich konsekwentnie trzymać.

reklama

  1. Dzień zaczynaj od śniadania – ważne, żeby po nocnym poście dostarczyć organizmowi paliwa do działania. Pełnowartościowe śniadanie zaspokoi głód na parę godzin i osłabi chęć podjadania.
  2. Wpisz aktywność ruchową w swój plan dnia – tak samo jak wpisujesz do swojego kalendarza spotkania, na których nie może cię zabraknąć. Tym sposobem łatwiej będzie ci zrealizować cel i nie zapomnisz o uprawianiu sportu. Pamiętaj również, by robić regularne przerwy od pracy – każde wstanie od biurka w ciągu dnia będzie korzystne dla twojego mózgu, a późniejsza praca – bardziej efektywna.
  3. Miej zdrowe przekąski zawsze pod ręką – najlepiej przygotowane wcześniej, pokrojone w słupki warzywa do chrupania (sama czynność chrupania może pomóc zmniejszyć agresję oraz niepokój), owoce, naturalne batony o jak najprostszym i najkrótszym składem, które coraz częściej można dostać w osiedlowych sklepikach. O ile warzywa możesz spożywać bez ograniczeń, dokładnie sprawdź kaloryczność pozostałych przekąsek.
  4. Jedz świadomie – zwracaj uwagę na to w jakich sytuacjach sięgasz po jedzenie. Bardzo często w trakcie nerwowych sytuacji lub nudy nieświadomie sięgamy po jedzenie, żeby zająć czymś ręce lub myśli. Zaspokajamy tym samym jednak nie głód fizyczny, a emocjonalny. Warto zdać sobie z tego sprawę i poszukać innych technik, które nas zrelaksują.
  5. Pij wodę – postaw na biurku butelkę z wodą, podziel ją narysowanymi liniami części i przy każdej dopisz godzinę, do której dana porcja wody powinna zostać wypita. Często bóle głowy lub problemy z koncentracją wynikają właśnie z odwodnienia organizmu.
  6. Zaplanuj swoje menu – przemyśl jadłospis na cały tydzień, zrób listę zakupów, gotuj posiłki na dwa dni. Pozwoli to uniknąć ataków głodu, gdy jesz to, co akurat jest pod ręką. Dodatkowo zaoszczędzisz czas, który spędzałabyś na codziennych zakupach lub na przygotowaniu posiłków.

Ekspert: Paulina Buraczewska, dietetyk , Kreacja Ciała