Powiedz stop kompleksom: w te wakacje zatroszcz się o piękno i zdrowie nóg!

Zgrabne i pozbawione niedoskonałości nogi stanowią niewątpliwie jeden z kobiecych atrybutów. Niebawem nadejdą wakacje, czyli czas, w którym będą one szczególnie eksponowane. Niestety ze względu na współczesny tryb życia coraz więcej kobiet miewa kompleksy związane z żylakami pokrywającymi nogi. Aby zapobiegać temu dotyczącemu niemal połowy pań problemowi, wystarczy kilka dobrych praktyk.

Dlaczego nogi ciążą i pokrywają się żylakami?

Zanim na nogach pojawią się nieestetyczne żylaki, w układzie krążenia zachodzi długotrwały proces. Wrogiem prawidłowego przepływu krwi z kończyn dolnych do serca jest grawitacja. Krew pokonuje drogę z nóg do serca powierzchownym, a następnie głębokim układem żylnym. Za właściwy przebieg tego procesu odpowiadają żylne zastawki, a pomocniczo także skurcze mięśni nóg (źródło). Problem pojawia się wówczas, gdy nogi permanentnie i na dłuższy czas zastygają w bezruchu. Sprzyja temu praca w pozycji stojącej lub siedzącej, a większość kobiet z racji domowych obowiązków nie kończy jej po ośmiu godzinach. Zastawki i ścianki naczyń krwionośnych niewspomagane przez mięśnie powoli ulegają erozji. Odczuwamy to w postaci skurczów mięśni, obrzęku wokół kostek i kłującego bólu nóg (źródło).

Wakacyjne czynniki ryzyka

Jednak praca i codzienne obowiązki to nie jedyne czynniki negatywnie wpływające na kondycję i wygląd nóg. Gdy nadchodzą wakacje, najczęściej nie zapewniamy kończynom odpowiedniego odpoczynku. Nawet kilkugodzinna podróż samolotem, autem lub autokarem stanowi dla nich katorgę, ponieważ wciąż pozostają w niewygodnej pozycji. Poza tym zimą większość z nas jada bardziej treściwe posiłki, co kończy kilkoma dodatkowymi kilogramami u progu wakacji. Ta teoretycznie nieodczuwalna zmiana również stanowi spore obciążenie dla zmęczonych codziennym trybem życia nóg. W jaki sposób sprawić, by latem prezentowały się one doskonale nawet w krótszej sukience lub stroju kąpielowym?

Niewielkie zmiany, znaczące efekty

Na szczęście kobiety nie stoją w tej kwestii na z góry straconej pozycji. Jednak o rozwiązaniu warto pomyśleć przed wakacjami. Długą gorącą kąpiel można zastąpić orzeźwiającym prysznicem, co korzystnie wpłynie na kondycję naczyń krwionośnych nóg i przyniesie im uczucie lekkości. W trakcie pracy wskazane są drobne ćwiczenia, takie jak napinanie mięśni łydek, ruchy stopami i palcami u stóp. Relaksując się po ciężkim dniu, należy ułożyć nogi w górze, by zniwelować negatywny wpływ grawitacji na kończyny dolne (źródło). Warto pamiętać, że ciasne stroje i rajstopy nie są wskazane przy chorobie żył kończyn dolnych (źródło).

Cenne wsparcie każda kobieta znajdzie ponadto w przydomowej aptece. Środki takie jak Lioton 1000 w postaci żelu o wysokiej zawartości heparyny działają na nogi wieloaspektowo. Dzięki formule wodno-alkoholowej żelu heparyna szybko się wchłania, łagodząc obrzęk i stan zapalny. Poprawia również mikrokrążenie w kończynach dolnych i działa przeciwzakrzepowo. Warto sięgnąć również po witaminę C i rutynę pozytywnie wpływające na naczynia krwionośne, a szczególnie chroniące ich ścianki (źródło). W batalii o pełne radości wakacje wolne od kompleksów liczy się każdy dzień, również ten spędzony w pracy.