Dieta na płaski brzuch – 5 kroków do sukcesu

fot.123rf

W sezonie bikini płaski brzuch staje się ważnym tematem. Zamiast zawijać się w pareo i wybierać opustoszałe plaże, czas zabrać się za swoją dietę. To właśnie sposób jedzenia i codzienne menu decydują o tym, jak wygląda talia. Trzymaj się 5 prostych zasad, a szybko zmienisz rozmiar.

reklama

1. Menu light

Dieta na płaski brzuch jest przede wszystkim lekkostrawna i bogata w błonnik: włącz w nią białko, dobre tłuszcze oraz owoce. Zwróć szczególną uwagę na warzywa – wyjątkowo smakują zwłaszcza latem i powinny stanowić bazę każdego posiłku. To dzięki ich składnikom odżywczym łatwo poprawić funkcjonowanie układu trawiennego, metabolizm i usunąć nadmiar wody z organizmu. W związku z tym trzeba zdecydować, jak je serwować, by zachowały wszystkie swoje właściwości.

2. Koniec smażenia

Przede wszystkim należy zrezygnować ze smażenia, ale surówki i sałatki to nie jedyne rozwiązanie, zwłaszcza, że nie zawsze służą spokojnemu trawieniu. Wakacje pachną grillem, więc warto większość obiadów przenieść do ogrodu lub częściej wykorzystywać piekarnik. Oprócz tego sprawdź gotowanie na parze, które zatrzymuje wartości odżywcze warzyw i pozwala obniżyć kaloryczność potraw mięsnych.

Przykład: 100 g kurczaka na parze ma ok. 150 kcal, grillowanego 123 kcal, a ta sama porcja usmażona już 239 kcal.

3. Bez soli, ze smakiem

Ta metoda ma przewagę nad innymi: pozwala na eliminację z jadłospisu sodu, któremu wojnę już dawno wypowiedzieli dietetycy. Gromadzenie się wody w organizmie widać także w talii – wystarczy kilka dni bez solenia, by zobaczyć zmiany (także na wadze). – Sól w kuchni to przyzwyczajenie, którego można się pozbyć tak samo, jak niechcianej „oponki”. Leczo z cukinią w sosie ze świeżych pomidorów i papryki nie wymaga dodatku soli, by naprawdę było pyszne. Smak potraw wydobywa gotowanie bez użycia wody, dzięki czemu łatwiej przestawić się na nową dietę. Sukcesem każdego dania są zioła i inne przyprawy, które jednocześnie działają odchudzająco – wyjaśnia Iwona Bielawska, która od 22 lat gotuje metodą AMC.

4. Magiczne zioła

By metabolizm działał jak należy, a organizm rozkładał cukry, tłuszcze i produkty przemiany materii, w kuchni przyda się chili, cynamon i imbir. Natomiast pietruszka i bazylia likwidują obrzęki oraz oczyszczają organizm z toksyn. Często to problemy trawienne wpływają na wygląd i sprawiają, że brzuch wydaje się większy, niż jest w rzeczywistości. Skutecznie zapobiegają temu: majeranek, koperek, kminek, tymianek. W związku z tym warto uzupełnić zapasy domowych ziół i przypraw.

5. Mniejsza porcja, większy efekt

Ostatni ważny punkt, to ilość jedzenia. Przygotowując posiłki zgodnie ze zdrowymi zasadami, spróbuj od razu dzielić je na porcje. Chodzenie do pracy z pojemniczkami może wydawać się śmieszne – i słusznie, bo efekty takiej poukładanej diety są przecież powodem do radości. Małe pudełeczka wypełnione płatkami owsianymi, potrawką z kurczaka i sałatką ze świeżych pomidorów otwieraj co dwie trzy godziny. Płaski brzuch to pełny, a nie przepełniony żołądek.

Nie zapominaj o niskosodowej wodzie mineralnej i zielonej herbacie, które oczyszczając, odejmują w ten sposób zbędne kilogramy. Płaski brzuch to oczywiście ćwiczenia, ale stanowią one tylko 30% sukcesu – reszta to dieta. Koniec ze słodyczami, czas na obcisłą sukienkę. Trzymaj się zasad, które w krótkim czasie sprawią, że zauważysz efekty, a to największa motywacja i źródło dobrego humoru.