Jak zgubić „oponkę” na brzuchu?

123rf.com

Nadszedł ostatni moment, by popracować nad figurą przed wakacjami. Koniec z wymówkami!
1. Aktywność to podstawa! Nie musisz kupować karnetów na siłownię, 60 minut wolnego biegu na świeżym powietrzu pozwoli spalić ok 500 kalorii, a to równowartość dwóch małych pączków!

reklama

2. Odpowiednia dieta. Aby podwoić, a nawet potroić efekty, należy także zadbać o zbilansowaną dietę. Rezygnacja z jasnego pieczywa, mącznych potraw, ciężkich sosów i napojów gazowanych sprawi, że już po 3 tygodniach zobaczysz bardzo motywujące efekty.

3. Woda kluczem do sukcesu. Wielu z nas nie zdaje sobie sprawy, jakie korzyści płyną z picia wody. Nie chodzi tylko o gaszenie pragnienia, ale woda przyspiesza metabolizm, usuwa toksyny z ciała, a ponadto zmniejsza głód, co wpływa na zmniejszenie porcji posiłków.

4. Odstawiamy słodycze i tuczące przekąski. Nawyki żywieniowe są najtrudniejsze do wyeliminowania, dlatego warto zacząć od znalezienia zamienników dla kalorycznych słodkości. Zamiast słodkich kremów – jogurt naturalny, zamiast batonów – chrupiące wafle ryżowe. Idealnym zamiennikiem dla chrupiących chipsów mogą być np. suszone owoce od Crispy Natural. Są niskokaloryczne, zdrowe i zawierają dużo witamin.

5. Regularny sen to ważny krok do idealnej figury. Niedobór snu niekorzystnie wpływa na przemianę materii. Jedna zarwana noc powoduje, że organizm zamiast spalać kalorie, magazynuje je jako energię, która odkłada się w naszym organizmie m.in. w postaci coraz większej „oponki”.

mat.pras.