Ćwiczenia fizyczne – 3 efekty, które możesz osiągnąć

123rf.com

Siła, wytrzymałość oraz elastyczność. Wiadomo, że ćwiczenia i ruch poprawiają zdrowie psychiczne i fizyczne, ale warto też wiedzieć jakie efekty przyniosą nam poszczególne dyscypliny sportu.
SIŁA

  • ćwiczenia na siłowni,
  • wioślarstwo,
  • kolarstwo,
  • sztuki walki.

Ćwicząc te dyscypliny sportu, zbudujesz masę i siłę mięśni. Dodatkowe ćwiczenia siłowe zapobiegają cukrzycy, ponieważ utrzymują stały poziom cukru we krwi oraz wzmacniają kości, zapobiegając osteoporozie. Pomagają także stracić wagę, ponieważ masa mięśniowa znacznie zwiększa swój metabolizm. Organizm dzięki nim poprawia zdolność regeneracji.

WYTRZYMAŁOŚĆ

  • aerobik,
  • taniec,
  • pływanie,
  • szybki marsz,
  • bieganie,
  • turystyka górska.

Wytrzymałościowe ćwiczenia aerobowe mające na celu wzmocnienie płuc, serca i układu krążenia. Stanowią one impuls do poprawy ogólnego zdrowia psychicznego i są źródłem energii życiowej. Dlatego w ćwiczeniach fizycznych naprawdę można się „zakochać”. Badania wykazują, że poprawiają one sprawność umysłową, pomagają radzić sobie ze stresem i z emocjami w relacjach. Dzięki temu wzmacniamy poczucie własnej wartości. Intensywne ćwiczenia mogą zredukować lub złagodzić niepokój oraz depresję. Uwalniające się endorfiny znacznie poprawiają samopoczucie a więcej tlenu we krwi poprawia witalność.

ELASTYCZNOŚĆ

  • joga,
  • Tai Chi,
  • pilates,
  • sztuki walki,
  • balet.

Przez rozciąganie grup mięśni zyskasz równowagę i elastyczność. W ich efekcie twoje ciało będzie giętkie, a wnętrze stabilne i ześrodkowane. Ten rodzaj ćwiczeń zawiera elementy uważności, uczy koncentracji na doznaniach w ciele i na oddechu. Poza tym obniża ciśnienia krwi, łagodzi lęk i depresję. Dzięki tym dyscyplinom połączysz ciało i umysł oraz poprawisz poczucie obecności w tu i teraz.

Zobacz także: urządzenia do dbania o zdrowie sklep online