W kilka minut zarządzisz energią

W kilka minut zarządzisz energią
123rf

Mamy jej określoną ilość. Zużywamy ją na pracę, dojazd do niej, zajmowanie się dziećmi, partnerem, domem, hobby, sobą wreszcie. Jak zarządzać energią, by być witalną, skuteczną i szczęśliwą?
Owszem, można być tak świetnie zorganizowaną, że czas nabiera czarodziejskich właściwości gumy. W pracy ze wszystkim się wyrobimy, jedno dziecko odbierzemy z przedszkola, drugie ze szkoły, po drodze zakupy, w domu zjemy ciepły, rodzinny posiłek, poczytamy bajki córce, synowi sprawdzimy matematykę, przejrzymy dokumenty, żeby przygotować się na jutro do pracy, a w nocy mamy udany seks z mężem. Tylko jak długo damy radę?

Według psychologów Tony’ego Schwartza i Katarzyny McCarthy, którzy opracowali specjalny program dla menadżerów, skuteczniejsze jest zarządzanie energią niż czasem. Bo czasu zawsze mamy mało. Mamy za to cztery źródła energii: ciało, emocje, umysł i ducha. I o każde z nich trzeba dbać. Oto kilka skutecznych (i bardzo krótkich w czasie) strategii, które zostały potwierdzone badaniami:

1.10 minut ćwiczeń na rowerze treningowym przyprawia o dobry nastrój i dodaje witalności.
2. Chodzenie przez 10 minut szybkim krokiem trzy razy na dobę, stabilizuje ciśnienie krwi skuteczniej niż 30 minutowy spacer.

3. Już 5 minut biegania każdego dnia wpływa korzystnie na układ krążeniowy oraz dodatkowo zmniejsza obwód talii.
4. Po południu najskuteczniej jest po prostu odpocząć w sposób bierny (na przykład drzemka na kanapie) przez 15 do 20 minut. To skutecznie przywraca wigor.
5. 5 minut szczerego śmiechu z kimś, kogo lubimy na dłużej poprawia nastrój, niż obejrzenie całej komedii.
6. 10 minut medytacji skoncentrowanej na oddechu wycisza umysł na około pół dnia.
7. Życzliwy gest wobec drugiego człowieka zwiększa nasze poczucie wartości i co za tym idzie nastrój oraz pewność siebie.
8. Maksymalna koncentracja na jednym zadaniu skraca wykonanie go o 25 procent.

7 sposobów, aby fatalnie się czuć – TUTAJ