Skoro moda z lat 2000-2010 wróciła na wybiegi i ulice w tak wielkim stylu, nic nie szkodzi na przeszkodzie, aby powróciły i one. Legendarne perfumy z lat 2000. przeżywają właśnie renesans popularności. Pamiętacie te kultowe zapachy?
Wszechobecny boom na wszystko, co związane z latami 2000-2010, wciąż trwa. W stronę krzykliwego stylu Y2K zwróciła się jednak nie tylko moda. W trendach jest także wystrój wnętrz w klimacie rodem sprzed dwóch dekad, oglądanie filmów, seriali i programów z początku XXI wieku, a nawet makijaż z tamtej dekady. Dlaczego więc nie przywrócić do łask również perfum z tego okresu? Oczywiście, zapachy dostępne wówczas na sklepowych półkach były przesadzone i niemiłosiernie słodkie, ale też na tyle charakterne, że teraz znów mają swoje 5 minut, a klienci ponownie polują na tego typu duszące kompozycje.
Sprzedaż perfum z lat 2000. rośnie w zawrotnym tempie: od kultowych zapachów gwiazd po klasyki domów mody, który zyskały w tym roku większą popularność dzięki TikTokowi. Biorąc pod uwagę silny związek między zapachem a pamięcią, ma to sens. W końcu to jeden z czynników, które mogą natychmiast przenieść nas do przeszłości, przywołać miłe wspomnienia i poprawić humor. Rośnie także liczba wyszukiwań w Google hasła „perfumy z lat 2000.”, a pokolenie Z z radością odkrywa kultowe kompozycje i daje im zupełnie nowe życie. Oto 10 najpopularniejszych zapachów Y2K, które przechodzą teraz swój renesans.
Perfumy z lat 2000.: 10 najbardziej kultowych zapachów
Galeria
(10 zdjęć)
Miracle, Lancôme (2000), 501 zł/100 ml (zalando.pl)
1/10
Perfumy z lat 2000.: Miracle, Lancôme (2000)
Nuty: liczi, frezja, piwonia, pieprz, mandarynka, magnolia, imbir, piżmo, jaśmin, bursztyn.
Miracle od Lancôme to elegancka kwiatowo-owocowo-korzenna kompozycja o zapachu słonecznego poranka rozpoczynającego dzień pełen przyjemności. Świeża, niezwykle energetyczna mieszanka została stworzona na bazie nut liczi i magnolii, która kontrastuje z pobudzającym pikantnym pieprzem i imbirem. W kompozycji znajdziemy też jaśmin i piżmo oraz jeszcze słodsze i ożywcze nuty. Od takich perfum może się zakręcić w głowie.
Viva La Juicy, Juicy Couture (2008), 438,99 zł/100 ml (douglas.pl)
2/10
Perfumy z lat 2000.: Viva La Juicy, Juicy Couture (2008)
Nuty: dzikie jagody, mandarynka, jaśmin, pralina, drzewo sandałowe, wanilia, karmel.
Viva La Juicy to niezwykle słodka i zmysłowa kompozycja gourmet, która już od 2008 roku cieszy się niesłabnącą popularnością. Zapach rozpoczynają cudowne owocowe nuty, serce stanowi kwietny bukiet, a całość kończy słodycz karmelu oraz pralinek. Taka kwiatowo-owocowa bomba aromatów z pewnością rozjaśni każdy, nawet najbardziej pochmurny dzień, a do tego stworzy wrażenie wejścia do ogrodu wypełnionego kwiatami.
Princess, Vera Wang (2006), 108,70 zł/100 ml (empik.com)
3/10
Perfumy z lat 2000.: Princess, Vera Wang (2006)
Nuty: lilia wodna, jabłko, beza, mandarynka, akord kwiatowy, goździk, tuberoza, ambra, wanilia, piżmo, gorzka czekolada, bursztyn, drewno.
Delikatne kwiatowo-owocowe perfumy Princess nazywane są „zapachem marzycielek”. Magiczna, niemalże mistyczna kompozycja, stworzona została z myślą o młodych, niezależnych i kokieteryjnych kobietach, o czym przekonacie się studiując opis zapachu: „Princess urzeka aromatem jabłek i lilii wodnej, lekko muśniętych morelą i bezą mandarynkową. Przechodzi w serce dojrzałej różowej guawy, kwiatu tiare, dzikiej tuberozy i gorzkiej czekolady, a wanilia i różowy lukier łączą się w bazie z bursztynem i drewnem”.
Alien, Mugler (2005), 581,99 zł/100 ml (douglas.pl)
4/10
Perfumy z lat 2000.: Alien, Mugler (2005)
Nuty: jaśmin, nuty drzewne, drzewo bursztynowe, drzewo kaszmirowe, biały bursztyn.
Mugler to marka znana z niesztampowych zapachów – trwałych i intensywnych oraz o ponadprzeciętnej projekcji. Nie inaczej jest w przypadku Alien. Wyborna mieszanka cieszy się popularnością od momentu, kiedy ujrzała światło dzienne i niezmiennie zachwyca. Kwiatowo-drzewno-bursztynowa kreacja wywodzi się z dwóch mocnych nut zapachowych: białej ambry oraz nuty drzewnej. To zapach bardzo oryginalny, charakterystyczny, niepowtarzalny i tajemniczy. Budzi nasze tęsknoty, radości i nadzieje.
Lovely, Sarah Jessica Parker (2005), 110,51 zł/100 ml (hebe.pl)
5/10
Perfumy z lat 2000.: Lovely, Sarah Jessica Parker (2005)
Nuty: bergamotka, mandarynka, lawenda, martini, drzewo różane, paczula, orchidea, narcyz, piżmo, nuty drzewne, cedr, biała ambra.
W pewnym eleganckim amerykańskim domu towarowym w 2009 roku całkowicie zakazano sprzedaży perfum celebrytów... z wyjątkiem zapachu Sary Jessiki Parker. To najlepiej świadczy o tym, jak znakomita jest to kompozycja. Ta romantyczna kwiatowo-owocowa mikstura z nutami białego bursztynu i piżma stworzona została przede wszystkim z myślą o zmysłowych i delikatnych kobietach. Jeśli chcesz zatem poczuć się jak bohaterka „Seksu w wielkim mieście”, już wiesz, po jakie perfumy sięgnąć.
Amour, Kenzo (2006), 293,99 zł/100 ml (empik.com)
6/10
Perfumy z lat 2000.: Amour, Kenzo (2006)
Nuty: biała herbata, ryż, kwiat wiśni, plumeria, heliotrop, wanilia, nuty drzewne, kadzidło.
Amour marki Kenzo to orientalno-waniliowa kompozycja wydana w 2006 roku, która doda pewności siebie każdej kobiecie. Powabny zapach jest wypełniony jest miłosnym duchem i pobudza do żywienia ciepłych uczuć względem drugiej osoby.
Ange ou Demon, Givenchy (2006), 379,99 zł/100 ml (empik.com)
7/10
Perfumy z lat 2000.: Ange ou Demon, Givenchy (2006)
Nuty: mandarynka, szafran, tymianek, lilia, orchidea, ylang-ylang, fasolka tonka, wanilia, brazylijskie drzewo różane, mech dębowy.
Jaka jest nowoczesna kobieta? To pytanie zadaje nam zapach Ange ou Demon. Z pewnością jest jednocześnie cieniem i światłem, blaskiem kryształu i głębią czerni. Jest także pełna kontrastów, tak samo jak perfumy Givenchy złożone z pozornie sprzecznych nut. Czarujący orientalno-kwiecisty aromat zestawiony z głębią drzewnej bazy jest niezwykle kobiecy: zmysłowy i elegancki, idealny na wieczór. Dzięki swojej trwałości, będzie doskonałym wyborem dla kobiet, które pragną emanować pewnością siebie i subtelnym urokiem.
Magnetism, Escada (2003), 349 zł/50 ml (zalando.pl)
8/10
Perfumy z lat 2000.: Magnetism, Escada (2003)
Nuty: porzeczka, liczi, ananas, melon, czerwone jagody, irys, konwalia, jaśmin, magnolia, róża, bazylia, heliotrop, kminek, kwiat migdałowca, frezja, zielone liście, paczula, ambra, wetyweria, drzewo sandałowe, wanilia, piżmo, karmel, benzoes, tymianek, kokos, bursztyn.
Magnetism to orientalny zapach z hipnotyzującym akordami owocowo-kwiatowymi. Rozpoczyna się orzeźwiającymi i soczystymi nutami, aby następnie odkryć przed nami romantyczny bukiet kwiatowy. W bazie znajdziemy natomiast moc nut wanilii, karmelu, kokosa, piżmu i paczuli. To naprawdę magnetyzująca, zniewalająca i uwodzicielska kompozycja dla kobiet, które chcą czuć się wyjątkowo i emanować seksapilem każdego dnia.
Daisy, Marc Jacobs (2007), 529 zł/100 ml (sephora.pl)
9/10
Perfumy z lat 2000.: Daisy, Marc Jacobs (2007)
Nuty: truskawki, fiołek, grejpfrut, gardenia, jaśmin, piżmo.
Świeży i niesamowicie finezyjny zapach sygnowany przez Marca Jacobsa to kompozycja niesamowicie delikatna i nieskomplikowana. Daisy kojarzy się z radością, swobodą i beztroską. To zmysłowa i bardzo kobieca mieszanka, ale nie za słodka. Przywodzi na myśl słońce, kwiecistą łąkę pełną stokrotek, szczęście i wolność. I chociaż tworzono ją z myślą przede wszystkim o młodych kobietach, z powodzeniem noszą ją panie w każdym wieku. Eliksir zamknięto w uroczym flakoniku z oryginalnym, kwiatowym korkiem.
Be Delicious, DKNY (2004), 249,99 zł/100 ml (hebe.pl)
10/10
Perfumy z lat 2000.: Be Delicious, DKNY (2004)
Nuty: ogórek, grejpfrut, wyciąg z jabłka amerykańskiego, magnolia, tuberoza, konwalia, róża, fiołek, drzewo sandałowe, jasne drewno, biały bursztyn, delikatny akord skóry.
Be Delicious, kultowy zapach od Donny Karen, to prawdziwa rozkosz dla zmysłów, zamknięta w szklano-metalowym flakonie w kształcie jabłka. Świeży i uwodzicielski zapach łączy w sobie owocowy aromat jabłka z wyrafinowaną mieszanką egzotycznych kwiatów i zmysłowych drzew. Zaczyna od orzeźwiających, a kończy na wyrazistych nutach. Inspirowana Nowym Jorkiem mieszanka celebruje indywidualność i kreatywność. I dlatego 20 lat po premierze jest już uznawana za ponadczasowy klasyk.