Zdrowe orzechy i suszone owoce w codziennej diecie

123rf.com

Orzechy i suszone owoce są smaczną i zdrową receptą na życie pełne energii i zdrowia. Warto wprowadzić je do codziennej diety.

Dzięki urozmaiconym posiłkom można wesprzeć nasz organizm i zadbać o dobre samopoczucie na długie lata. Oto 5 bakaliowych sposobów na długowieczność.

reklama

123rf.com

Orzechy są znakomitym źródłem magnezu, potasu i kwasu foliowego. Dzięki nim nasz układ nerwowy sprawnie funkcjonuje. Magnez i potas wpływają na poprawę samopoczucia – pozwalają szybko zasnąć oraz zapomnieć o codziennym stresie. Orzechy są bogate  w miedź, która odpowiada między innymi za wygląd naszych włosów oraz pigmentację skóry. Warto dodawać je do codziennych posiłków np. poranną owsiankę posypać posiekanymi orzechami włoskimi lub płatkami migdałów, do jogurtu warto wrzucić orzechy pecan a do wieczornej sałatki orzechy pinii. I zamienić niezdrowe przekąski na garść fistaszków.

123rf.comSuszone winogrona goszczą na naszych stołach już od ponad 1000 lat. Dzięki starożytnym Egipcjanom możemy się nimi cieszyć do dziś. Rodzynki są nie tylko smaczne, ale i bardzo zdrowe. To źródło potasu, który wpływa dobroczynnie na nasz układ nerwowy. Znajdziemy w nich mnóstwo żelaza, wspierające prawidłowe zachowanie funkcji poznawczych. Rodzynki to także bogactwo manganu, który utrzymuje kości w dobrej kondycji. Suszone winogrona to idealna przekąska dla łasuchów.

123rf.com

Suszone figi były znane już przed wiekami w Mezopotamii. Atleci podczas starożytnych Igrzysk Olimpijskich zajadali się tym owocem przed zawodami. Do dziś polecany jest dla nerwowych. Wystarczy pokroić 2-3 figi i dołożyć je do naszego śniadania przygotowanego na bazie pełnych zbóż i ziaren z dodatkiem jogurtu lub mleka.