Laura Vanderkam w e-booku „What the Most Succesful People Do At Work: A Short Guide to Making Over Your Career” udowadnia, że sukces, jaki możemy odnieść w pracy leży w codziennej dyscyplinie.
Według Laury Vanderkram ludzie sukcesu wiedzą, jak zwiększyć swoją wydajność, by surfować prosto do osiągnięcia swoich celów zawodowych.
1. Optymalnie wykorzystuj czas, jaki spędzasz w pracy
Badania pokazują, że czas, który spędzamy w pracy nie jest przez nas efektywnie wykorzystywany – tak naprawdę pracujemy jedynie przez jedną trzecią tego czasu. Ludzie sukcesu wiedzą dokładnie, ile czasu pracują. W tym celu należy stworzyć prosty arkusz kalkulacyjny, który pomoże określić ci, ile czasu poświęcasz na sprawdzanie poczty, rozmowy telefoniczne, picie herbaty, jedzenie przekąsek, patrzenie się w okno, rozmowy z koleżankami, a ile potrzebujesz na kreatywne wypełnianie zadań.
2. Nie lekceważ mocy planowania
Nie tłumacz się, że jesteś zbyt zajęta, żeby planować. Właśnie dlatego masz mało czasu, bo nie planujesz. Trudno dotrzeć do celu, kiedy nie jest wyznaczony kierunek. Gdy wiesz, dokąd zmierzasz, szybciej tam dotrzesz. Możesz w każdą niedzielę zrobić listę spraw, które chcesz załatwić w nadchodzącym tygodniu z podziałem na dni. W piątki rób podsumowanie tygodnia, a każdego wieczora sprawdzaj, co ci się udało osiągnąć w ciągu dnia.
3. Zachowaj równowagę między pracą a innymi dziedzinami życia
Najbardziej wydajni i zamożni ludzie potrafią odpoczywać. Biznesmeni, którzy mają na swoim koncie spektakularne sukcesy, pracują na przykład tylko do godziny 15, żeby resztę dnia spędzać z rodziną. Znani artyści na przykład wiedzą, że potrzebują co dwie godziny odejść od swojej pracy, żeby zażyć ruchu lub przynajmniej porozciągać swoje ciało. To im pomaga utrzymać wysoki poziom kreatywności. Wydajność podnosi równiez obcowanie ze sztuką a także umiejętność korzystania z przyjemności życia. A największa tajemnica wydajności brzmi – zwiększ radość ze swojej pracy, a zminimalizujesz swoje nieszczęście.