fbpx

Samotna mama, samotny tata – ich szanse na rynku singli

Samotna mama, samotny tata – ich szanse na rynku singli
123rf.com


Co druga singielka szukająca partnera w sieci jest matką. Co trzeci singiel korzystający z Internetu w poszukiwaniu partnerki jest już ojcem. Dla osób pracujących i wychowujących samotnie dzieci Internet jest wygodnym i często jedynym miejscem, gdzie zawierają nowe znajomości.

W Internecie, poza portalami randkowymi i biurami matrymonialnymi, działają także strony, które pomagają singlom zorganizować wolny czas przez wspólne wyjazdy, wyjścia czy kursy. Często są to eventy właśnie dla samotnych rodziców, gdzie każdy może przyjść z pociechą.

Kobiety singielki, które szukają partnera przez Internet są w pełni świadome swoich macierzyńskich planów. Aż 47% kobiet poszukuje partnera, z którym będzie mogło mieć dzieci, 42% jest w tej kwestii niezdecydowana i uzależnia decyzję o dzieciach od nowego partnera. 11% singielek w wieku 20-45 lat definitywnie nie chce mieć już dzieci. Panowie są bardziej przyjaźni planom rodzinnym. Tylko 6% panów zdecydowanie nie chce mieć dzieci z nową partnerką, a aż 46% panów planuje posiadanie dzieci w kolejnym związku. Prawie połowa panów (47%) jest niezdecydowanych i uzależnia decyzję o dziecku od celów i potrzeb swojej przyszłej partnerki.

Samotni rodzice, randkując przez Internet, nie porzucają planów rozszerzania rodziny. Wręcz przeciwnie. Aż 24 % samotnych ojców i 23% samotnych matek planuje kolejne dziecko w nowym związku. Znamienne jest, że wraz z doświadczeniem rodzicielstwa zwiększa się część rodziców, którzy dalsze plany poszerzania rodziny uzależniają od nastawienia przyszłego partnera do tej kwestii. Aż 63 % ojców i 56 % matek pozostawia tę decyzję do dyskusji z nowym partnerem/ partnerką.

*W Raporcie Serwis MyDwoje.pl wykorzystał dane 53 tys. kobiet w wieku 20-45 lat oraz 63 tys. mężczyzn w wieku 20-55 lat, mat.pras

?>