Rynek pracownika wymusza nowe sposoby rekrutacji. Serwis rekrutacyjny GoldenLine przeprowadził ankietę, na temat metod, jakie będą najbardziej popularne w najbliższych miesiącach.
Jako numer jeden wśród technologii o największym znaczeniu dla pracy działów HR w 2017 roku ankietowani wskazali direct search (51,2% odpowiedzi). Na drugim miejscu uplasowało się oparcie większej części procesów rekrutacyjnych na technologiach, takich jak wideorekrutacja. Zaś 41,8% badanych uważa, że dla działów HR ważne będzie dostosowanie ofert pracy i zakładki kariera do wersji mobilnej.
W przypadku niektórych zawodów coraz trudniej zrekrutować dobrych pracowników metodą tradycyjnych ogłoszeń o pracę, dlatego rekruterzy coraz bardziej przekonują się do rekrutacji bezpośredniej, czyli direct search. Za pomocą dostępnych narzędzi szukają pracowników, którzy mają założone w sieci profile zawodowe. Im lepsze narzędzie do wyszukiwania i selekcji kandydatów oraz im większa liczba dostępnych profili na danym portalu, tym bardziej skuteczna jest taka rekrutacja.
„Direct search to rzeczywiście metoda rekrutacji, która cieszy się coraz większym zainteresowaniem naszych klientów. Pracodawcy za pomocą Wyszukiwarki Kandydatów głównie szukają w ten sposób specjalistów z obszaru IT, finansów i handlu. Poszukiwani są również inni pracownicy o kompetencjach analitycznych i technicznych, z obszaru badań i szeroko pojętego consultingu” – komentuje Karol Traczykowski, Prezes GoldenLine. „Co miesiąc za pomocą Wyszukiwarki Kandydatów rekruterzy wysyłają średnio 80 tys. wiadomości z ofertami pracy bezpośrednio do osób, które mają u nas założony profil zawodowy. Co ciekawe, chociaż mówi się że pracownicy IT to trudna grupa do rekrutacji, to w 2016 roku co piąty nowy profil zawody na GoldenLine założony był przez osobę z obszaru IT. Być może więc rekrutacja tych osób nie musi być trudna, tylko niekoniecznie ograniczana do publikacji samego ogłoszenia o pracę” – dodaje Traczykowski.
źródło: GoldenLine