Pewność siebie w 3 krokach

jak zyskac pewnosc siebie
123rf.com

Lato to czas, kiedy jest więcej towarzyskich okazji, niż w innych porach roku. Właśnie podczas wakacji naprawdę warto wyjść do ludzi. Jak możesz sobie pomóc, kiedy tracisz pewność siebie?
Kiedy brak nam pewności siebie, wycofujemy się i izolujemy. Od ludzi i od życia. Skupiamy się na swoich niedociągnięciach i innych czarnych myślach i nie w głowie nam promocja własnej osoby. Zaangażować się w pełnię życia pomaga nam pewność siebie. Ona pomaga nam czuć się dobrze i być aktywnym niezależnie od wzlotów i upadków, jakie funduje nam życie. Mary Welford, brytyjska psycholog kliniczna, autorka książki „The Power of Self-Compassion” uważa, że pewność siebie budujemy dzięki praktyce współczucia sobie. Kiedy bowiem mamy do siebie dobre uczucia, kończymy wreszcie z niepotrzebną i raniącą samokrytyką, która oddziela nas od świata. Oto 3 techniki, które można wypróbować z intencją nabrania większej pewności siebie.

1. Napisz do siebie list współczucia

Najpierw przyznaj się do tego, że masz z tym problem. Trudno ci sobie współczuć. Przyjmij to, nie ty jedna się z tym zmagasz. Napisz do siebie list wspierający z perspektywy osoby, która ci współczuje. To ktoś, dla komu twoje dobro leży na sercu. Możesz tak zacząć: „Przykro mi, że masz trudny czas. Dobrze jednak, że zaczynasz budować swoją pewność siebie”. Pisz tak, jakbyś była od siebie mądrzejsza, starsza i bardzo kochająca.

2. Zrób ćwiczenie dla dobrego samopoczucia

Ćwiczenie ma przynieść ci spokój, poczucie wewnętrznego ciepła oraz dobrego samopoczucie ciała i umysłu. Znajdź sobie miejsce, w którym nikt nie będzie ci przeszkadzał, usiądź w wygodnej pozycji i zamknij oczy. Znajdź swój rytm oddychania. Kiedy umysł wędruje od myśli do myśli, delikatnie zawracaj go do tego, żeby koncentrował się na oddechu. Kiedy poczujesz już wewnętrzny spokój, zapytaj się siebie: „Co mogę zrobić dobrego dla siebie dziś, żeby mieć lepsze jutro?”. Może zamiast bezmyślnie siedzieć w domu przed telewizorem, pójść na spacer albo zadzwonić do przyjaciela?

3. Podejmij działania

Określ swoje cele. Coś, co chcesz osiągnąć dzięki swojej nowej pewności siebie. Poznać nowych ludzi, przemawiać publicznie, prosić o pomoc, bezpośrednio wyrażać swoje emocje, stworzyć związek. Teraz swój cel podziel na małe kroki. Zanim przystąpisz do każdego z nich, mów sobie: „To pomoże mi dowiedzieć się czegoś o sobie. Dokądkolwiek mnie to zaprowadzi, moja pewność siebie na tym zyska. Ten krok zbliża mnie do bardziej barwnego i pełnego życia”.