fbpx

Nie martw się! 3 ćwiczenia

Nie martw się! 3 ćwiczenia
fot. 123rf

Każdego dopadają zmartwienia, a że czarne myśli rodzą jeszcze czarniejsze, warto powiedzieć im stanowcze stop. Oto 3 szybkie sposoby, żeby natychmiast przestać się martwić.
Kiedy dopadają cię zmartwienia i czujesz, że wpadasz w otchłań negatywnych rozmyślań, a chcesz szybko się z nimi pożegnać, spróbuj następujących, prostych a skutecznych sposobów.

1. Głęboko oddychaj

Powolne, głębokie oddychanie to dla mózgu sygnał, że nie ma powodu do stresu. Dzięki świadomemu, wolnemu oddechowi szybko się uspokoisz.

2. Skoncentruj się na teraźniejszości

Martwisz się, co będzie jutro na zebraniu w pracy? Powróć do teraz. Teraz jest wtorek, godzina 14, masz do zrobienia to i to oraz kawę do wypicia. Problemu nie ma, jest tylko chwila obecna.

3. Zatrzymaj się, popatrz, pociesz się

Zatrzymaj się, czyli uznaj że masz zmartwienie, coś cię niepokoi, czegoś się boisz. Uspokój umysł, nie wybiegaj myślami w przyszłość, nie wracaj do przeszłości, skoncentruj się na tym, co czujesz. Na uczuciu. Jeśli wytrzymasz około 90 sekund, trudna emocja sama odejdzie. Żeby nie wróciła, zrób następne dwa kroki tego ćwiczenia

Popatrz, poświęć pełne pięć minut, żeby skoncentrować się na świecie zewnętrznym, a nie swoich wewnętrznych odczuciach dyskomfortu. Popatrz co się dookoła ciebie znajduje, zauważ kolory, nazwij przedmioty, przyjrzyj się im szczegółom.

Pociesz się, czyli porozmawiaj ze sobą jak z najlepszym przyjacielem. Powiedz sobie: „To także przeminie!”, „Wszystko jest dobrze!”.

Ćwiczenia pochodzą z książki „Why Worry? Stop Coping and Start Living” autorstwa Kathryn Tristan

 

Kobiety mają gen szczęścia – TUTAJ

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze