fbpx

Praktyka jogi: pozycja pługa – Halasana

fot. Radek Polak

Halasana jest najlepszą pozycją, aby wzmocnić i uelastycznić nasz kręgosłup, a jednocześnie zrewitalizować całe ciało.

Podczas tej asany rozciąga się kręgosłup jak również jego mięśnie i wiązadła, jednocześnie otwiera się przestrzeń między kręgami. Dzięki temu, że Halasana regeneruje również nerwy kręgosłupa, które przechodzą przez całe ciało, odnawia się energia w całym organizmie. Praktykę tej asany należy rozpocząć od 30 sekund.

Instrukcje:

  • Połóż się na plecach i podciągnij nogi zgięte w kolanach do klatki piersiowej, podtrzymując plecy rękoma
  • Przesuń wyprostowane nogi za głowę
  • Plecy powinny być w linii prostopadłej do podłogi
  • Możesz podtrzymywać się ramionami lub położyć ramiona wyprostowane na podłodze i spleść palce dłoni
  • Rozluźnij gardło i oddychaj spokojnie
  • Jeśli nie możesz oprzeć się stopami na podłodze i wyprostować swobodnie kolan, podnieś obie nogi wyprostowane w kolanach nad podłogą (zdjęcie Nr 2); podnoś je kilkanaście centymetrów do góry i opuszczaj kilkanaście centymetrów do dołu nie zginając nóg w kolanach
  • Aby wyjść z tej pozycji, podczas wydechu przyciągnij nogi zgięte w kolanach do klatki piersiowej i powoli obniżaj plecy, aż całe będą przylegały do podłogi

Korzyści:

  • Uspokaja umysł
  • Wzmacnia i rozluźnia mięśnie środkowej części pleców
  • Rozciąga barki i kręgosłup
  • Pomaga eliminować symptomy menopauzy
  • Zmniejsza poczucie zmęczenia
  • Pomaga przy bólach głowy, zatokach, bezsenności
  • Stymuluje pracę tarczycy

Przeciwwskazania:

  • Miesiączka
  • Ciąża
  • Dolegliwości karku
  • Astma i wysokie ciśnienie

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze