Joga przy biurku – ćwiczenie numer 6: wyrzuć stres z mięśni karku

Fot. Sylwia Olszewska

Ogólne zasady wykonywania asan przy biurku: jeśli używasz krzesła na kółkach – przesuń je pod ścianę aby było stabilne; nie nadwyrężaj się; zdejmij buty, podłóż książkę pod stopy.
Pamiętaj: wykonuj ćwiczenia ze świadomością, że ta krótka przerwa korzystnie oddziałuje na Twoje samopoczucie i ciało, i że wpłynie pozytywnie na wykonywaną przez Ciebie pracę. Oddychaj, rozluźniając przeponę i brzuch.

Tu znajdziesz poprzednie ćwiczenia: numer 1, numer 2, numer 3, numer 4 oraz numer 5.

Wykonanie:

Fot. Sylwia Olszewska

  • usiądź z wyprostowanym kręgosłupem
  • możesz podłożyć książkę pod stopy
  • połóż dłonie wygodnie na udach lub kolanach
  • podczas wdechu przez nos podciągnij barki do góry jak najbliżej uszu
  • podczas wydechu przez nos opuść barki do dołu
  • powtarzaj ten ruch i oddech w rytmicznym tempie
  • zwróć uwagę na to aby barki rozluźniły się gdy opuszczasz je do dołu
  • w miarę praktyki możesz przyspieszyć tak aby wykonać wdech i wydech w czasie jednej sekundy
  • wykonuj ćwiczenie przez 30 – 60 sekund
  • aby zakończyć to ćwiczenie pozostań z wyprostowanym kręgosłupem, zamknij oczy i przez chwilę obserwuj swój kark i zauważ jak napięcie się uwalnia i jak podczas każdego wydechu mięśnie rozluźniają się coraz głębiej.