fbpx

3 kluczowe ćwiczenia praktyki uważności

praktyka uważnosci
123rf.com

Istnieje wiele pomocnych prostych w wykonaniu ćwiczeń, dzięki którym nasze życie staje się bardziej uważne i spokojne. Oto 3 z nich.
1. STOP

Prosta praktyka, która prowadzi do zatrzymania się, poczucia chwili obecnej, otwarcia na teraźniejszość i na to, co jest teraz dla ciebie ważne.

S – Stop, zatrzymaj się.

T – Weź kilka głębokich oddechów.

O – Obserwuj swoje doświadczenia (jakie masz myśli, jakie czujesz emocje, jakie masz doznania w ciele).

P – Zadaj sobie pytanie i odpowiedz na nie – „Co jest dla mnie teraz najważniejsze, czym mam się teraz zająć?”.

2. RAIN (deszcz)

Ćwiczenie to służy uzyskaniu wolności od negatywnych emocji.

R – Rozpoznaj uczucie, które czujesz i które jest dla ciebie trudne.

A – Pozwól na to, że ono jest. Rób głęboki wdech i wydech, puszczając wszelki opór, broniący cię przed tym uczuciem.

I – Poszukaj, gdzie ta emocja umieściła się w twoim ciele. Porzuć wszelkie umysłowe analizy, tylko doświadcz tej emocji fizycznie. Zauważ, jak ją czujesz. Czy jest to ucisk w żołądku, klatce piersiowej, ciężar w barkach. Poczuj „kształt, ciężar, wielkość” tej emocji.

N – Obserwuj to poczucie, nie utożsamiaj się z nim, bądź obok. W ten sposób nie stłumisz trudnej emocji, a sprawisz, że ona nie będzie miała już nad tobą władzy.

3. SAFE (bezpieczeństwo)

Ćwiczenie pozwala nam poczuć się bezpiecznie. Bez tego poczucia nasze mózgi nie pozwalają na odczuwanie naturalnych stanów radości, spokoju i szczęścia.

S – Postaraj się dotrzeć do swoich uczuć. Zrób kilka głębokich wdechów i wydechów. W ten sposób uspokoisz swój umysł pełen sprzecznych myśli i otworzysz się na swoje uczucia.

A – Pozwól, żeby one przepłynęły przez ciebie. Puść przywiązanie do nich.

F – Zadaj sobie pytanie – Jakie uczucie jest odwrotnością tego, które puściłam. Jeśli był to smutek, otwórz się na radość. Jeśli czułaś złość, otwórz się na spokój. Jeśli odczuwasz brak miłości, poczuj do siebie życzliwość. Powiedz sobie – Mogę czuć się kochana, bezpieczna, spokojna…

E – Rozszerz swoją świadomości na wszystkich ludzi, którzy doświadczają takich emocji jak ty. Jest to praktyka współczucia, która otwiera serce. Powtarzaj w myślach – Niech wszyscy czujemy się kochani, bezpieczni, spokojni…

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze