fbpx

Jak nauczyć się czekać?

Studentka_pisze_pamietnik
123rf.com

Zdarza się, że musimy na coś poczekać i jest to doświadczenie stresujące. Czekamy na wyniki badań, wynik rozmowy kwalifikacyjnej, czyjąś decyzję. Jak sobie w tym czasie pomóc?

Cheryl Richardson w książce „The Art of Extreme Self-Care” pisze o tym, żeby podczas trudnego oczekiwania, w ramach dbania o siebie, zadać sobie 10 pytań.

1. Do kogo mogę się zwrócić o pomoc?

Zastanów się, przy kim czujesz się bezpiecznie na tyle, że możesz mówić o swoich uczuciach. Może to być partner, rodzic, siostra, przyjaciel. Poproś go, żeby spędził z tobą trochę czasu i porozmawiał.

2. Kogo powinnam unikać?

Są osoby, które zwiększają tylko niepokój. Najczęściej oni sami bardzo się czegoś boją i tylko podsycają lęk w innych. Taki ktoś będzie dramatyzował i rozwijał w mniej lub bardziej otwarty sposób czarny scenariusz zdarzeń.

3. Czy dbam o swoje ciało?

Oczekiwanie na rozwój wydarzeń, na który nie mamy wpływu, najczęściej stresuje i to bardzo. Dlatego warto zadbać o siebie na poziomie fizyczności. Zastanów się nad dodatkowymi sesjami jogi, dobrze się wysypiaj, chodź na spacery, jedz warzywa i owoce.

4. Czy mogę zrezygnować z jakichś męczących obowiązków?

Jeśli zazwyczaj męczy cię codzienne gotowanie, poproś o pomoc mamę czy męża. Może pomogą ci dwa dni wolnego od pracy albo wyręczenie cię ze sprzątania.

5. Czy dbam o wewnętrzny spokój?

Zastanów się, czy nie narażasz się na niepotrzebne napięcie. Wewnętrzny niepokój nasila kofeina, alkohol i oglądanie przygnębiających programów telewizyjnych.

6. Czy odwołuję się do siły wyższej?

Poszukaj w sobie wiary graniczącej z pewnością, że wszystko będzie dobrze. Pomogą ci w tym praktyki medytacyjne.

7. Czy reaguję na bieżąco na swoje potrzeby?

To może być coś w rodzaju dobrego masażu, gdy czujesz napięcie w barkach czy aromatyczna herbata, gdy jesteś przygnębiona.

8. Czy wyrażasz trudne uczucia?

Jeśli trudno ci mówić o tym, co czujesz innej osobie, zacznij pisać dziennik lub po prostu zapisuj swój wewnętrzny stan.

9. Czy masz szczęśliwy talizman?

To może być twoje zdjęcie z dzieciństwa, kiedy byłaś szczęśliwa, muszelka przywieziona znad morza, cokolwiek, co uznasz za swój szczęśliwy talizman.

10. Czy masz powody do śmiechu?

Śmiech jest skutecznym antydepresantem i potrafi neutralizować stresowe napięcie. Sięgnij po towarzystwo kogoś zabawnego lub wypożycz dobrą komedię.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze