6 sposobów, by okazać wdzięczność

6 sposobów, by okazać wdzięczność
123rf

Okazywanie wdzięczności – to wcale nie jest takie oczywiste i proste. Słowo „dziękuję” można powiedzieć tak, jakby go nie było. A można inaczej.
1. Powiedz „dziękuję”. Rzucone niedbale, jakbyśmy chcieli powiedzieć „no dobra, do następnego razu”, nie działa. Nie wyraża wdzięczności. Poświęć trochę czasu, aby przekazać szczere podziękowania osobie, na której ci zależy. Na przykład: „Doceniam, że przygotowałeś na mnie taki pyszny obiad. To sprawiło, że cudownie się czuję.”.

2. Rozpoznawaj „małych rzeczy”. Wielkie sprawy zazwyczaj są zauważane. Natomiast to, że partner przyniósł ci łyżeczkę z kuchni, żebyś zamieszała herbatę już nie. A właśnie takie gesty są urocze. Jak najczęściej je dostrzegaj i dawaj sygnał zwrotny, że są przez ciebie docenione.

3. Odwdzięcz się. Nie trzeba prowadzić księgi rachunkowej, żeby wszystko w relacjach było równe. Ale jeśli ktoś ci zrobi przyjemność, ty też mu zrób. To czytelny sposób okazywania wdzięczności. Wówczas relacja gładko płynie i nikt nie czuje się wykorzystywany. Naturalna równowaga w okazywaniu wdzięczności sprzyja harmonijnemu rozwojowi relacji.

4. Zadzwoń z życzeniami. Nie sms-em, nie na Facebooku, tylko osobiście złóż życzenia. Jeśli się nie spotykacie tego dnia, zadzwoń. Osobisty kontakt w jakimś szczególnym dla bliskiej ci osoby dniu, jest wyrazem jej docenienia. A życzenia powinny być indywidualne, skierowane do tej właśnie osoby. Intymność zawsze jest w cenie.

5. Zrób przysługę. Jeśli chcesz wyrazić wobec kogoś sympatię czy wdzięczność, zrób dla niego coś szczególnego. Jeśli jest to matka małego dziecka zmęczona jego wychowywaniem, zabaw się nianię, kupując jej bilety do kina. Albo zabierz na masaż tajski przyjaciółkę, którą boli kręgosłup. A tej, która jest łasuchem, upiecz pyszne ciasteczka.

6. Obdaruj trafionym prezentem. Jeśli jesteś z kimś blisko, wiesz co mu sprawi radość. Nie trzeba wydawać fortuny, żeby ofiarować trafiony prezent. Kreatywność daru zależy od rozmiaru twojego serca.

Medytacja współczucia – TUTAJ