Jak uspokoić myśli?

jak uspokoic mysli
123rf.com

Jeśli nie potrafimy kontrolować swoich myśli, nasze życie pozostaje poza naszą kontrolą. A to zwykle nie kończy się dla nas dobrze. Brak poczucia wpływu na nie generuje ogromny stres. Żeby temu zapobiec, warto nauczyć się kontrolować swoje myśli.
1. Uwierz w to, że jest coś w rodzaju siły wyższej, która istnieje poza twoim uwarunkowanym umysłem. Oznacza to, że twoje myśli są „tylko wymyślone”. Nie są czymś ostatecznym, można je zmienić. Nie jest to bardzo proste, ale możesz odwołać się do czegoś większego od twoich myśli.

2. Korzystaj z pozytywnych afirmacji. Kiedy uświadomisz sobie myśl, która cię niepokoi, zamień ją na taką, która cię uspokoi. Powtarzaj tę afirmację do momentu, kiedy myśl niepokojąca odejdzie.

3. Naucz się pokory. Nigdy nie bierz niczego za pewnik. Kontrola nad własnym umysłem wymaga czasu, wytrwałości i elastyczności. Lęki, które „produkują” niepokojące myśli, wracają aż do tego momentu, kiedy przestają robić na nas wrażenie.

4. Zapominaj o tym, co złe i przykre. Ta umiejętność ściśle wiąże się z puszczaniem uraz i wybaczaniem. Kiedy jest w nas złość, nienawiść, zawiść, zazdrość i tym podobne trudne emocje, nasze myśli są nimi jakby skażone. Siłą rzeczy nie przynoszą nam radości i spokoju.

5. Medytuj. Regularna chociażby kilkunastominutowa medytacja każdego dnia uczy nasz umysł spokoju. Jest jak prysznic dla naszych brudnych i chaotycznych myśli. Bardzo zdrowa praktyka.

6. Bądź realistką. Nie wyobrażaj sobie, że uspokajanie umysłu jest szybką i łatwą sztuką. Twój mózg jest niczym ogród pełen chwastów. Żeby pozbyć się ich skutecznie, potrzeba wytrwałej pracy. Gdy to zaakceptujesz, paradoksalnie szybciej odniesiesz sukces.

7. Mów, gdy coś cię martwi. Gdy złe myśli nie dają ci spokoju, zadzwoń albo spotkaj się z przyjaciółką. Podczas rozmowy powiedz o swoich uczuciach, które zostały wywołane przez te myśli. Werbalizacja przyniesie ci jasność tego, o czym myślisz i jak to na ciebie działa, co w konsekwencji przerodzi się w przyjemną ulgę.