fbpx

6 sekretów stresu (cz. 2)

6 sekretów stresu
123rf

Susan Krauss Whitbourne jest profesorem psychologii na University of Massachusetts oraz autorką 16 poczytnych książek psychologicznych. Jeśli wciąż potrzebujesz sposobów, żeby zmniejszyć skutki stresu, przeczytaj jak ujawnia sześć tajemnic na jego temat.


 

Sekret 4: Stres i sen wzajemnie na siebie oddziałują

Jeśli ktoś jest bardziej wrażliwy na stres, gorzej śpi, udowadniają badania. I co za tym idzie, jest bardziej zmęczony, w większym dyskomforcie wita dzień i gorzej wypada na testach funkcjonowania poznawczego. Jeśli jesteś osobą, której sen jest zakłócony przez stres, ponosisz negatywne skutki w ciągu dnia, jeszcze bardziej się stresując. Dlatego redukując nasilenie stresu w swoim życiu, poprawisz jakość snu.

Sekret 5: Empatia niweluje stres

Zostało zbadane, że ludzie, którzy mają przyjemne usposobienie, są zdecydowanie mniej zestresowani niż nieuprzejmi i obcesowi. Jeszcze mniej stresu przeżywają osoby, które na co dzień kierują się współczuciem i potrafią wyrażać pozytywne emocje. Otwartość, empatia, zaufanie, umiejętność wybaczania i puszczania uraz gwarantują niższy poziom stresu, a nawet eliminację jego odczuwania. Dlatego tak ważny jest rozwój osobisty, w ramach którego negatywne emocje transformowane są na pozytywne.

Sekret 6: Przemoc nasila stres

Jest to logiczne, że przemoc w każdej postaci nas stresuje. Badania wskazują, że zastraszanie w miejscu pracy, przemoc w domu, izolacja społeczna, werbalna krytyka, ośmieszanie, poniżanie są poważnymi i częstymi źródłami stresu, dlatego należy żyć tak, żeby ich unikać. Kiedy przeżywamy tego typu doświadczenia, wzrasta poziom kortyzolu, hormonu stresu. Niestety, sprzyja on natrętnym myślom, hiperpobudzeniu, kompulsywnym zachowaniom. A to wszystko nasila stres i sprawia, że stracisz nad nim kontrolę, bo staje się on jak spirala, która sama się nakręca. Zatrzymaj ją i pamiętaj, że ze stresem w parze nie idą akty dobroci, współczucie i wdzięczność.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze