fbpx

Skala lęku – test (cz.1)

Skala lęku - test
123rf

Przetestuj swój poziom lęku i poznaj sposoby, jak nim zarządzać.
Człowiek doświadcza niepokoju, to normalne. Lęk jest reakcją naszego organizmu na to, co postrzegamy jako zagrożenie. Lęk może być zdrową reakcją na stres, dzięki niemu bowiem szacujemy ryzyko i motywujemy się do działania. Jednak duże natężenie lęku, który rzadko nas opuszcza oraz napady paniki tylko nam szkodzą, a nie pomagają w rozwiązywaniu problemów.
Sprawdź, ile jest w tobie lęku za pomocą testu autorstwa Marly W. Deibler, amerykańskiej psycholożki klinicznej.

Wybierz:

0, jeśli nie doświadczasz objawu w ogóle

1, jeżeli objaw wystąpił przez kilka dni

2, jeśli objaw zdarza ci się przez połowę dni w tygodniu

ZAMÓW

E-WYDANIE

3, jeśli doświadczasz tego objawu niemal zawsze

1. Uczucie nerwowości

2. Nie potrafię kontrolować swojego niepokoju

3. Zamartwiam się

4. Mam kłopoty ze zrelaksowaniem się

5. Jestem tak niespokojna, że trudno mi usiedzieć w miejscu

6. Łatwo staje się drażliwa lub złoszczę się

7. Boję się, jakby coś strasznego miało się stać


Punktacja:
Dodaj wszystkie punkty

0 – 4 – lęk minimalny
5 – 9 – lęk mały
10 – 14 – lęk średni
15 lub więcej – lęk duży

Wynik 0 – 4

Lęk występuje w zakresie minimalnym i nie jest on problematyczny w codziennym życiu.

Wynik 5 – 9

Lęk najczęściej występuje pod postacią zmartwień. Bywa że występują łagodne fizyczne objawy niepokoju, a natrętne myśli mogą zacząć być uciążliwe lub rozpraszające. Zdarza się, że stres paraliżuje racjonalne myślenie i działanie.

Wynik 10 – 14

Reakcje emocjonalne na stres stają się uciążliwe. Lęk jest prawie zawsze obecny, chociaż może być bardzo tłumiony. Taki poziom lęku może skutkować bólami głowy, rozstrojem żołądka, napiętymi mięśniami szyi, pleców i ramion.

Wynik 15 lub więcej

Przy tym wyniku lęk staje się poważnym problemem, oddziałującym na różne dziedziny życia. Wykonywanie pracy może być utrudnione, mogą pojawiać się napięcia w relacjach, a nawet kłopoty z codziennymi obowiązkami. Niektórym osoby mogą odczuwać ataki paniki lub permanentny lęk, odczuwany jako bliżej nieokreślone zagrożenie.

Jutro strategie, które można podjąć, żeby poradzić sobie z lękiem przy każdej punktacji

ZAMÓW

E-WYDANIE
  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
?>