fbpx

Kiedy opuścić trening

Kiedy opuścić trening
123RF.com

Oczywiste jest, że jeśli masz wysoką gorączkę i dopadła cię grypa lub inne choróbsko, to odpuszczasz sobie trening. Ale jeśli powody, dla których chcesz zrobić sobie wolne są zupełnie inne lub nie tak poważne, to co wtedy?
Ćwiczyć jak zwykle, zmienić program treningu czy zrobić sobie wolne? Oto kilka podpowiedzi, które może pomogą ci podjąć właściwą decyzję:

  1. Boli cię kręgosłup – odpocznij przez kilka dni i jeśli ból pleców spowodowany jest przetrenowaniem, to powinien odpuścić. Jeśli koniecznie chcesz poćwiczyć, to wykonaj jedynie ćwiczenia rozciągające, one również mogą pomóc złagodzić ból. Jeżeli mimo kilkudniowego odpoczynku dolegliwości nie zelżeją – idź do lekarza, bo problem może być dużo poważniejszy niż przesilenie.
  2. Czujesz ostry ból podczas ćwiczeń – koniecznie przerwij wysiłek i idź do lekarza. To może być oznaka poważnej kontuzji.
  3. Czujesz, że coś cię bierze – idź na trening, jednak zmniejsz jego intensywność. Umiarkowane ćwiczenia mogą pomóc zlikwidować infekcję w zarodku. Ciężki trening nie jest wskazany – spowoduje on osłabienie organizmu i ułatwi wirusom atak.
  4. Nie spałaś dobrze w nocy i jesteś zmęczona – trenuj! Wysiłek fizyczny spowoduje, że poczujesz przypływ energii i dobrego nastroju. Jeśli naprawdę padasz to skróć trening lub obniż jego intensywność, ale nie odpuszczaj.
  5. Masz migrenę lub czujesz, że się zaczyna – odpocznij. Wysiłek fizyczny spowoduje wzrost ciśnienia krwi, a to jeszcze spotęguje ból.
  6. Miałaś okropny dzień w pracy i jesteś kłębkiem nerwów – na trening marsz! Ćwiczenia to najlepszy sposób na rozładowanie stresu i poprawę nastroju.
?>