8 sposobów na lepszy dzień w pracy

123rf.com

Coraz bardziej ponura jesień za oknem może źle nastrajać nas do pracy. To zrozumiałe, że mielibyśmy większą ochotę dłużej zostać w łóżku, niż rano maszerować do pracy i jeszcze się w niej wykazywać. Istnieją proste sposoby na to, żeby poprawić sobie dzień w pracy.
1. Odszukaj źródło swojego nastroju

Zły nastrój zazwyczaj wynika, z emocji, które tłumimy. Zajrzyj do swego wnętrza. Co znajdziesz? Smutek? Złość? Lęk? Najczęściej właśnie te emocje psują nam samopoczucie. Odkryje je i nazwij winowajcę.

2. Uwolnij trudną emocję

Poświęć kilkanaście minut na to, żeby poczuć trudną emocję. Najlepiej zrób to w domu przed wyjściem do pracy – pozwól sobie na płacz, złość. Możesz sobie pokrzyczeć albo drżeć z niepokoju. Tego rodzaju reakcje fizyczne są naturalnym sposobem na uwolnienie toksycznej energii.

3. W drodze do pracy ćwicz wdzięczność

Gdy zmierzasz do miejsca pracy, zamiast zamartwiać się, jak przetrwasz ten dzień, pomyśl o tym, co kochasz i za co jesteś życiu wdzięczna. Możesz też zająć się planem układania lepszego życia. Oderwij się od szarej rzeczywistości.

4. Wystrzegaj się narzekania

Znowu szef dał mi tyle pracy, że nie zdążę na czas. Koleżanki z pracy są tak denerwujące, że ledwo z nimi wytrzymuję. Itd. Słowa to energia, która silnie na ciebie oddziałuje. Twoim zadaniem jest pozbyć się uczucia frustracji, a nie nasilać je. Tych zdań nie musisz wypowiadać głośno, wystarczy że o nich myślisz, a twój psychiczny stan pogarsza się.

5. Nie walcz

Odpuszczenie jest najlepszym sposobem, żeby podnieść swój nastrój. Przestań się zajmować rzeczami, na które nie masz wpływu. Zimny jesienny wiatr jest jaki jest, nie zmienisz go, podobnie jak wiele aspektów swojej pracy. Zajmij się sobą i tym, co możesz zmienić, a resztę sobie odpuść.

6. Komunikuj się skutecznie

Mów jasno, o co ci chodzi. Koncentruj się na rozwiązaniach. Nie bierz udziału w plotkach i niepotrzebnym biciu piany czy marudzeniu. Nie trać energii na zbędne słowa czy działania.

7. Lista działań

Jeśli czujesz się przytłoczona złym nastrojem, wypisz na kartce te rzeczy, które koniecznie musisz dzisiaj zrobić, resztę zostaw na jutro czy inne dni. Skoncentruj się tylko na najważniejszych zadaniach. Jeśli potrzebujesz, poproś kogoś życzliwego o pomoc.

8. Zaplanuj sobie przyjemność po pracy

Pomyśl o tym, co fajnego zrobisz po pracy. Może wejdziesz do drogerii, żeby kupić olejek do kąpieli, albo wstąpisz do sklepu z herbatami, żeby wybrać jakiś rozgrzewający gatunek. Możesz umówić się na latte z przyjaciółką albo zaplanować wieczór gier planszowych z dzieckiem. Myśl o tej przyjemności pozwoli lepiej przetrwać ci dzień w pracy.