fbpx

Organizacja pracy – co jest ważne?

Organizacja pracy
123rf.com

Zrobić więcej, nie zawsze znaczy lepiej – przekonujemy się o tym w pracy, kiedy mamy dużo zadań do wykonania w krótkim czasie. Jak być wydajnym w pracy, kiedy się śpieszysz?
1. Ustal, co masz zrobić najpierw. Jak się nad tym dobrze zastanowisz, nie każde zadanie na twojej liście zadań do wykonania jest tak samo ważne. Dokładnie ustal priorytety.

2. Daj sobie czas. On jest dla ciebie, choć ci się wydaje, że go nie ma. Kiedy się śpieszysz może być ci trudno zaplanować każdą minutę czy godzinę dnia. Rób to małymi krokami, na przykład daj sobie 45 minut na wykonanie danego, najważniejszego w tej chwili zadania.

3. Skoncentruj swoją uwagę. Czyli wyłącz się ze wszystkiego innego i zajmij swoje myśli tylko jedną czynnością. Reszta świata niech przestanie istnieć.

4. Nie zajmuj się teraz nowościami. Teraz, gdy masz w krótkim czasie zrobić coś, co masz do zrobienia, nie zajmuj się niczym nowym, nie wprowadzaj żadnych innowacji w rutynowe działania, tylko po prostu działaj.

5. Poszukaj zabójcy wydajności. Jeśli nie możesz wykonać powyższych wskazówek, widać przyczyna twojej niskiej wydajności jest głębsza. Zastanów się, po co powstrzymujesz się przed tym, że coś należy zrobić teraz? Jeśli tak postępujesz, jak się czujesz? Bezradna? Beznadziejna? Przestraszona? Zagrożona? Czego się boisz? Odszukaj te uczucie i poczuj, aż minie.

6. Zarządzaj mądrze swoimi siłami. Dbaj o swoją życiową energię – dobrze się wysypiaj, regularnie się ruszaj i odżywiaj tak, żebyś dobrze się czuła.