fbpx

Autohipnoza – proponuje Ewa Foley

autohipnoza
123rf.com

Jeszcze inny sposób na uzyskanie odpowiedniej wagi. Zamiast męczarni z dietą – specjalna medytacja. Jej autorka Ewa Foley obiecuje znakomite efekty.
Instruktaż: Najlepiej byłoby medytacji wysłuchać – dlatego, jeśli możesz, nagraj poniższy tekst i odtwarzaj go sobie nawet dwa razy dziennie w chwilach wyciszenia i relaksu. Wariant prostszy: przeczytaj, zapamiętaj, medytuj!

Zaczynamy: Połóż się lub usiądź wygodnie na krześle, upewniając się, że masz prosty kręgosłup i że twoje nogi i ręce nie są skrzyżowane. Ułóż swoje ciało tak, aby było ci wygodnie.

Krok pierwszy: Głęboki stan relaksu

A teraz powoli zamknij oczy – po prostu pozwól, aby łagodnie się zamknęły. Twoje powieki są ciężkie i opadające. Całe twoje ciało zaczyna się rozluźniać, każdy mięsień i nerw staje się luźny i bezwładny – podczas gdy powieki twoich oczu stają cię coraz bardziej rozluźnione oraz cięższe i cięższe…

Teraz zacznij głęboko oddychać. Czujesz, że z każdym oddechem twoje ciało rozluźnia się coraz bardziej i bardziej. Wypełnij całe ciało powietrzem przy wdechu, od palców stóp do czubka głowy – a przy wydechu uwolnij napięcia, zmęczenie i stres. Pozwól sobie na coraz głębszy i głębszy relaks. Na to, aby każdy oddech był coraz pełniejszy, coraz głębszy…

Weź teraz głęboki wdech. Wypełnij powietrzem całe płuca głęboko, długo. Zatrzymaj ten oddech. Trzymaj. Trzymaj i… wydech. Pełen relaks. Pełen spokój. A teraz weź jeszcze głębszy wdech. Zatrzymaj go znowu, i trzymaj, i trzymaj – i pełen swobody wydech, pełen relaks. Czujesz, jak całe twoje ciało się rozluźnia, odpoczywa, regeneruje. A teraz weź jeszcze jeden, ostatni głęboki wdech. Zatrzymaj go. Trzymaj, i trzymaj, i trzymaj… Teraz wydech i relaks.

Skoncentruj uwagę na swojej prawej stopie. W pełni rozluźnij palce. Wyobraź sobie, że są bezwładne, luźne… i pozwól, aby to uczucie zaczęło obejmować całą stopę. Niech przesuwa się w górę nogi, wzdłuż łydki. Pozwól, aby wszystkie mięśnie w łydce stały się bezwładne i… leniwe. Pozwól, aby twój umysł też zaczął wchodzić w stan relaksu. Niech błądzi, gdzie tylko zechce – do przyjemnych miejsc w twojej wyobraźni… podczas gdy ty zapadasz się coraz głębiej i głębiej w senny relaks. Oddychasz łatwo i naturalnie – jak w czasie snu. Wszystkie napięcia i zmartwienia oddalają się coraz bardziej, podczas gdy ty wchodzisz coraz głębiej i głębiej w przestrzeń sennego rozluźnienia. Pozwól teraz, aby ta wspaniała fala relaksującej energii zaczęła się przesuwać w górę twojej nogi. Udo staje się luźne, bezwładne. Cała prawa noga jest ciepła, ciężka i rozluźniona. A teraz lewa stopa – powtórz wszystko: rozluźniają się palce stóp lewej nogi. Cała lewa stopa jest ciepła, ciężka i leniwa. Rozluźnij wszystkie mięśnie w lewej łydce. A teraz w górę – relaksuje się udo. Cała lewa noga jest teraz ciepła, ciężka i rozluźniona – podczas gdy ty relaksujesz się coraz bardziej w sennej, bezpiecznej przestrzeni.

Przesuń teraz to ciepłe uczucie relaksu w stronę brzucha, wypełniając go oddechem. Przy wydechu wchodzisz jeszcze głębiej w senny relaks. A teraz rozluźnij palce prawej ręki – tak jakby były falami oceanu w słoneczne, rozmarzone popołudnie. Pozwól, aby ta fala relaksu objęła prawą rękę. Cała twoja prawa ręka jest ciepła, ciężka i rozluźniona. Teraz przenieś swoją uwagę na lewą rękę. I pozwól, aby fala relaksu objęła całe lewe ramię. Obydwa ramiona są teraz bezwładne, luźne, ciężkie. Odpoczywasz.

Teraz klatka piersiowa i barki. Z każdym oddechem wyzwalasz napięcia w klatce piersiowej i w plecach – twoje plecy są w pełni zrelaksowane, rozluźnione. Skup swoją uwagę na szyi – czuj, jak rozluźniają się wszystkie mięśnie szyi, jak puszczają napięcia. Pozwól, aby puściły mięśnie wokół ust, lekko rozchyl zęby, aby rozluźniły się mięśnie przyżuchwowe… Mięśnie podbródka i policzków też są rozluźnione. Teraz zrelaksuj oczy. Rozluźnij brwi i wszystkie mięśnie czoła – obejmij swoją świadomością skórę na głowie, pozwalając, aby w pełni – od czoła do podstawy czaszki – się rozluźniła. Jesteś w stanie pełnego relaksu. I wchodzisz w stan głębokiej, coraz głębszej regenerującej hipnozy. Twój umysł doświadcza wspaniałego wyciszenia i twoja podświadomość jest w pełni otwarta na pomocne sugestie, które za chwilę usłyszysz.

Krok drugi: Sugestie dla podświadomości

Zdajesz sobie sprawę, że masz prawo do cieszenia się doskonałym ciałem o doskonałym kształcie. Masz ogromny szacunek dla twojego ciała. Wiesz, jaka jest twoja idealna waga i rozmiar – wyobrażasz sobie siebie ważącą dokładnie tyle, ile pragniesz. Widzisz zawsze prawdziwą siebie. W tej chwili informujesz swój umysł o twoim wszechogarniającym pragnieniu osiągnięcia i utrzymania idealnej wagi, rozmiaru i kształtu sylwetki.

Wyobraź sobie teraz, że jesteś w pięknie urządzonym pomieszczeniu – przenieś się do miejsca, w którym czujesz się szczęśliwa i zadowolona. Na jednej ze ścian w tym pokoju wisi wielkie lustro, w którym odbija się piękno tej przestrzeni. Gdy jesteś w tym pokoju – ważysz tyle, ile chcesz ważyć, masz idealną figurę. Przychodzisz do tego pokoju, aby wypocząć i z przyjemnością przyglądać się sobie w lustrze, przybierając różne pozy, podziwiając swoje ciało. Cieszysz się, że jesteś zdrowa, szczupła i atrakcyjna. Jest to tak proste i łatwe, że aż sama się dziwisz, że nie wpadłaś na to wcześniej. W tym pokoju znajduje się też wygodny fotel. Zapadasz się w jego przestrzeń i wiesz, że twój wygląd i twoje doskonałe samopoczucie są wynikiem twojego nowego sposobu jedzenia i myślenia. Powtarzasz każdą z sugestii dwa razy, a ostatnią cztery razy:

  • Jem tylko wtedy, gdy jestem głodna.
  • Łaknę jedynie pokarmów, które są dla mnie odpowiednie.
  • Rozkoszuję się tym nowym sposobem jedzenia.
  • Myślę tylko o kęsie, który jest w moich ustach. Jem powoli, smakuję.
  • Jem mniej, lecz mam z tego coraz większą przyjemność.
  • Moje poczucie smaku staje się coraz bardziej wyrafinowane i uzyskuję coraz większe zadowolenie z tego, co jem.
  • Wyglądam wspaniale, czuję się świetnie, podobam się sama sobie.
  • Moja wewnętrzna mądrość prowadzi mnie i oświeca moją drogę – moje ciało jest karmione pokarmem Ducha.

Co się będzie działo?

Nie będziesz głodna. Gdy twoje ciało potrzebuje pożywienia, jesz powoli, rozkoszując się każdym kęsem. Jesz tylko tyle, ile potrzebuje twoje ciało. Nie przejadasz się. Gdy zaczynasz myśleć o jedzeniu, a nie jesteś głodna, masz na to bardzo przyjemne rozwiązanie – hipnotyzujesz siebie w następujący prosty sposób: bierzesz długi głęboki wdech, zatrzymujesz go, i powoli odliczasz do 10. Potem zamykasz oczy i podczas wydechu powtarzasz w myślach: „SPOKÓJ, RELAKS”. „SPOKÓJ, RELAKS”. To twoje kluczowe słowa. W czasie wydechu pozwalasz sobie na doznanie pełnego relaksu – rozluźnia się każdy mięsień, nerw, ścięgno, organ w twoim ciele. A w wyobraźni przenosisz się do swojego pięknego pomieszczenia, choćby tylko na kilka sekund. Widzisz siebie przed lustrem – czujesz się lekko, jesteś szczupła i atrakcyjna. Po czym otwierasz oczy i decydujesz, czy masz ochotę coś zjeść, czy też już tego nie potrzebujesz.

Przenieś się teraz do swojego sekretnego pokoju. Popatrz ponownie na swoją piękną, szczupłą sylwetkę. Ogromnie się sobie podobasz – przyglądasz się sobie w lustrze i zaczynasz coraz bardziej i bardziej identyfikować się ze swoim odbiciem. Stajesz się tym odbiciem. Jesteś nim. Jesteś szczęśliwa, bo masz pełną kontrolę nad swoim umysłem, swoim ciałem i swoim duchem.

A teraz poczuj pełen relaks, weź głęboki oddech… Pozwalasz, aby te wszystkie prawdziwe i korzystne dla ciebie myśli były zarejestrowane na stałe przez twoją podświadomość.

Krok trzeci: Powrót do świadomości

Zaraz wrócisz do normalnego stanu świadomości. Czujesz się wspaniale, jesteś wypoczęta. Za chwilę policzę do 5 – w tym czasie zaczniesz się budzić, czuć ożywiającą energię płynącą przez twoje ciało i w pełni obudzisz się, gdy usłyszysz „5”.

1 – zaczynasz się budzić,

2 – jesteś coraz bardziej rozbudzona,

3 – czujesz, jakby twoje oczy były przemywane chłodną źródlaną wodą, jesteś spokojna i wypoczęta,

4 – czujesz się wspaniale pod każdym względem; jesteś odświeżona i pełna wigoru; jesteś spokojna i w pełni zrelaksowana. Jest ci dobrze,

5 – otwierasz szeroko oczy; jesteś rozbudzona. Weź głęboki oddech, przeciągnij się, ciesząc się swoim doskonałym nastrojem.

SENS04_450x130 pod artykuly sens

 

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
?>