fbpx

Jak dbać o zdrowie psychiczne – 20 sposobów terapeutów

Jak dbać o zdrowie psychiczne - 20 sposobów terapeutów
123rf.com

Psychoterapeutka Julie Hanks, właścicielka strony WasatchFamilyTherapy.com, zapytała swoich kolegów po fachu w jaki sposób na co dzień dbają o własne zdrowie psychiczne. Oto 20 podpowiedzi specjalistów.

1. Żyj w teraźniejszości

Ćwiczę uważność, zadając sobie pytania: Gdzie jestem? Co słyszę? Co czuję? Jaki to smak? Jaki zapach? Co widzę? Natalie Robinson Garfield

Na 20 minut dziennie uciekam od świata, żeby cieszyć się ciszą i spokojem. Deborah Serani

Regularnie medytuję. Will Courtenay

2. Otaczaj się pozytywnymi ludźmi

Gdy doświadczam toksycznych relacji, natychmiast transformuje je podczas modlitwy. Leticia R. Reed

Niczego nie zmieniam w relacjach, które mi służą. Wychodzę z tych, które mi szkodzą. Kim Olver

Zobacz też: AGD dla zdrowia

3. Radź się terapeuty

Cały czas jestem w terapii. Will Courtenay

Gdy potrzebuję „ześrodkowanej” rady i „uziemienia” konsultuję się z moim coachem. Xiomara A. Sosa

Uczęszczam na warsztatu rozwoju osobistego i duchowego. Jodie Gale

4. Ruszaj się

Mam dwa labradory, biegam z nimi przez godzinę dziennie. Regina Jasne

Tańczę salsę z moim partnerem dwa razy w tygodniu. Amy E. Keller

Ćwiczę pilates i jogę. Diane Petrella

5. Śmiej się

Staram się często śmiać. Ashley Bretting

Razem z żoną raz w tygodniu idziemy na komedię do kina. Stacey Kinney

6. Przyjaźnij się

Co najmniej raz w tygodniu jem lunch z przyjacielem, który wspiera mnie i rozśmiesza. Nerina Garcia-Arcement

Często rozmawiam z przyjaciółką przez telefon. Mark E. Sharp

7. Odpoczywaj

Kocham wakacje na Kostaryce. Amy E. Keller

Lubię oglądać zabawne filmy na YouTube. Hugh Forde

Podróże są moim lekarstwem na stres. Karen Sherman

8. Śpij dobrze

Ważne są dla mnie drzemki w niedzielne popołudnia. Każdej nocy śpię przynajmniej 8 godzin. Stephanie Moulton Sarkis

9. Korzystaj z kultury

Czytam książki, słucham muzyki, szukam inspiracji w internecie. Matthew Clark

10. Pomagaj

Jestem wolontariuszem organizacji non-profit, która gromadzi sprzęt medyczny i wysyła go do krajów trzeciego świata. To zmienia moje spojrzenie na życie. Sujatha Ramakrishna

11. Baw się każdego dnia

Codziennie zadaję sobie pytanie: „Czy ja się dzisiaj dobrze się bawiłam?”. Jeśłi nie, staram się to nadrobić zanim skończy się dzień. Natalie Robinson Garfield

Czerpię radość z fotografowania, malarstwa i wyrobu biżuterii. Stacey Brown

12. Powiedz „nie”

Zdaję sobie sprawę, że jeśli powiem „nie” w odniesieniu do jednej sprawy, zawsze mówię „tak” dla innej. Na przykłąd odmawiam przyjęcia nowego klienta i mam więcej czasu dla żony. Joseph R. Sanok

Trzymam się ściśle tego, że rano medytuję i piszę, a dla klientów mam popołudnia. Piątki natomiast dla rodziny. Karen R. Koenig

13. Żyj w otoczeniu natury

Uwielbiam spędzać czas na spacerach po lesie lub słuchaniu ćwierkania ptaków. Sujatha Ramakrishna

Pracuję w biurze, ale zawsze po pracy spaceruję po parku lub po plaży. Nancy B. Irwin

14. Wyrażaj siebie twórczo

Pielęgnuję swoje zdrowie psychiczne w moim drugim zawodzie jako autor komiksów. Stroll Jane

Piszę do czasopism. Xiomara A. Sosa

15. Rozpieszczaj się

Uwielbiam pedicure i kąpiele z hydromasażem. Ashley Bretting

16. Bądź jak dziecko

Kontaktuję się z moim wewnętrznym dzieckiem poprzez kolorowanie kredkami i malowanie farbami. Ashley Bretting

Spędzam czas ze zwierzętami i dziećmi. Bezwarunkowa, czysta miłość i uczucie tych stworzeń uspokaja moją duszę. Nancy Irwin

17. Nie myśl

Jeżdżę do pracy na rowerze. To mi gwarantuje, że przyjeżdżam zrelaksowany i spokojny. bardzo zrelaksowany i spokojny. Po drodze bowiem wsłuchuję się w śpiew ptaków, czuję wiatr, widzę zieleń. Sally Palaian

18. Dziel się uczuciami

Na bieżąco rozmawiam z moim ukochanym i przyjaciółmi o tym, co czuję. Unikam w ten sposób niekontrolowanych wybuchów emocji. Karen Hylen

19. Żyj rodzinnie

Lubię spędzać czas z moją rodziną. Razem chodzimy na spacery po plaży. Dwa razy do roku razem wyjeżdżamy, a raz robię sobie wakacje tylko z mężem. Regina Jasne

Każdego dnia mam czas dla moim bliskich. Jest to siła kotwiczenia. Anandhi Narasimhan

20. Rozmawiaj z przyjaciółmi o problemach zawodowych

Kiedy mogą skonsultować jakiś trudny przypadek z kolegą, czuję wsparcie i brak izolacji. Mark Sharp

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze
?>