5 kroków do pozytywnego myślenia

5 kroków do pozytywnego myślenie
123rf

Negatywne myśli rodzą złe samopoczucie i trudne emocje, które się nasilają. Pozytywne myśli rodzą dobre samopoczucie i przyjemne uczucia, których jest coraz więcej. Jak pozytywnie myśleć?
Krok 1: Rozpoznaj swoje negatywne myśli. Przyznaj, że je masz. Rozpoznanie wroga jet konieczne, by go skutecznie wyeliminować.

Krok 2: Gdy negatywna myśl znajdzie się w twoim umyśle, zaakceptuj ją. Walka nasila tylko walkę. Zauważ również, jakie czujesz emocje w odpowiedzi na tą myśl. Teraz postaraj się negatywne myśli zamienić na pozytywne. Zastąp je. Na przykład: Ważę o 5 kilogramów za dużo, ale to dobry powód, żeby zająć się zdrowym odżywianiem, a oczy cały czas mam śliczne. Mam mało pieniędzy, ale wciąż jestem zdrowa i zdolna, a poza tym to nie oznacza, że zawsze moje finanse będą w takim stanie.

Krok 3: Unikaj narzekania. Łatwo nam jest mówić o tym, jak jest źle, jak beznadziejny jest świat i ludzie. Jednak zanim otworzysz usta, żeby narzekać, powiedz sobie STOP. Narzekanie nakręca spiralę negatywnych myśli, a ona szkodzi.

Krok 4: Bądź świadoma, jacy są wokół ciebie ludzie. Jak się oni zachowują – narzekają, marudzą, emanują niską energią, czy wręcz przeciwnie – są uśmiechnięci, zadowoleni i optymistyczni na tyle często, że czujesz się wśród nich dobrze. Wybieraj tych drugich i sama się tak zachowuj. Dziel się z ludźmi dobrym humorem, życzliwością i radością. Uczucia są zaraźliwe, wykorzystaj ten fakt.

Krok 5: Optymizm jest wyborem. Dobrze jest o tym wiedzieć i być uważnym na każdą swoją myśl – sprawdzać, czy jest ona optymistyczna, czy też nie. Najpierw może to się wydawać męczące, ale z biegiem czasu staje się niezauważalnym nawykiem.

Czym się w ogóle nie martwić? – TUTAJ