fbpx

5 małych sposobów na duże szczęście

% małych sposobów na duże szczęście
123rf

Jednej recepty na szczęście ciągle brak, ale psycholodzy pozytywni znają sposoby, jak uczynić życie bardziej przyjemnym i pełnym głębszego sensu.
Tal Ben-Shahar, izraelski profesor psychologii pozytywnej, w swojej książce „Choose the Life You Want: 101 Ways to Create Your Own Road to Happiness” podaje rady, jak sprawić, żeby życie stało się szczęśliwsze. Oto pięć sposobów Shakara, które możemy praktykować w codziennym życiu.

1. Ujrzyj swoją pracę jako posiadającą znaczenie

Ile czasu spędzamy w pracy? Dużo, bardzo dużo. Dlatego warto zadbać o to, żeby była ona dla nas spełniająca. Praca, która ma znaczenie lub jakiś jej aspekt, który ma głębszy sens, sprawią że lżej będzie się nam żyło. Badania wskazują, że pracownicy, którzy czują że ich praca jest potrzebna innym ludziom, są szczęśliwsi, obojętnie czy są to sprzątaczki w szpitalu, inżynierowie, fryzjerzy czy restauratorzy. Jeśli nie znajdujesz większego znaczenia swojej pracy, skoncentruj się na tym, że zarabianie pozwala ci robić coś ważnego po pracy, możesz na przykład zajmować się rodziną czy swoją pasją.

2. Pozytywne myślenie

Z biegiem czasu zdajemy sobie sprawę, że dawne wydarzenia, które były dla nas bolesne, coś dobrego nam przyniosły. Rzucił cię chłopak i cierpiałaś, ale za pół roku poznałaś obecnego męża albo przeżyłaś romans, który będziesz wspominać do starości. Szukanie pozytywów w każdym doświadczeniu czyni szklankę do połowy pełną.

3. Każdego dnia rób sobie przyjemność

Ben-Shahar nazywa te czynności pozytywnymi dopalaczami. Przyjemności obniżają napięcie i otwierają nas na kreatywność. Na najlepsze pomysły wpadamy pod prysznicem czy wtedy, gdy bezmyślnie wpatrujemy się w okno, trzymając w ręku kubek z herbatą. Każdego dnia pozwól sobie na takie odprężenie, przeczytaj wiersz, posłuchaj ulubionej muzyki, spokojnie pomaluj paznokcie.

4. Pobądź w ciszy

Według Ben-Shahara, jeśli ciągle będziemy otoczeni dźwiękami, nie uda nam się nigdy zrealizować naszego całego potencjału. Cisza pomaga nam siebie usłyszeć, zobaczyć nowe perspektywy. Delektuj się ciszą każdego dnia.

5. Zobacz wyzwania w trudnych sytuacjach

– Moje słowa nie tylko opisują rzeczywistość, one tworzą rzeczywistość – pisze Ben-Shahar. Kiedy mówisz o tym, że dana sytuacja jest zagrożeniem, czujesz stres. Jeśli tą samą sytuację zobaczysz jako wyzwanie, poczujesz podekscytowanie i gotowość do działania. Z takim podejściem już wygrałaś.

6 kroków do pogody ducha – TUTAJ

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze