fbpx

7 wskazówek dla zapracowanych kobiet

jak uniknac stresu
123rf.com

Jeśli uważasz, że nie masz czasu, żeby w nawale zajęć, zająć się sobą, przeczytaj o kliku prostych sposobach, które pozwolą ci lepiej zarządzać energią.
Wskazówka 1: Pamiętaj, żeby w ciągu dnia znaleźć czas na świadome oddychanie

Wystarczy przez kilka chwil skupić się na oddechu. Podczas wdechu licz do czterech, podczas wydechu też, tyle że wolniej. Po kilku świadomych oddechach poświęć kilka sekund na to, żeby zapytać się siebie, jak się czujesz. Przez cały czas postaraj się być w kontakcie ze swoimi uczuciami.

Wskazówka 2: Nie śpiesz się

Poczucie, że się śpieszymy jest bardzo energochłonne. Najbardziej okradają nas z sił, takie sytuacje, kiedy boimy się, że się spóźnimy, a jednocześnie wiemy, że zupełnie nie mamy na to wpływu, bo na przykład stoimy w korkach. Od ciebie zależy, czy te chwile wypełnisz słuchaniem relaksującej muzyki, czy zadręczaniem się myślami, ile spraw dzisiaj zawalisz.

Wskazówka 3: Dbaj o poziom oksytocyny

To jest bardzo ważne, żeby organizm kobiety jak najwięcej jej wydzielał. Poziom oksytocyny podnosi się podczas intymnych zbliżeń pełnych czułości. Dlatego tak bardzo potrzebujemy dotyku, pocałunków, przytulania.

Wskazówka 4: Dobrze korzystaj z przerw

W trakcie godzin pracy wychodzisz na lunch. Zadbaj o to, żeby wyjść z budynku i choć kilka minut spędzić w jakimś miłym miejscu, na przykład w parku na ławce. Wychodź na świeże powietrze nawet wtedy, gdy jest zimno.

Wskazówka 5: Wcześnie kładź się spać

Odpowiednia ilość zdrowego snu to jak dawka drogocennych witamin. Jeśli przestaniesz się dobrze wysypiać a twój tryb życia będzie szalony, zapłacisz za to poważnym spadkiem formy.

Wskazówka 6: Unikaj „szybkiego” jedzenia

Dbasz o to, żeby twój samochód miał dostarczane dobre paliwo? O siebie też zadbaj. Życie na daniach typu fast food oraz kanapkach sprawia, że jesteśmy bardziej ospałe, zmęczone, mamy problemy ze skórą oraz nadwagą. Czy coś można zrobić, aby jeść zdrowo, gdy żyjesz w pośpiechu. Od ciebie zależy, czy będąc w sklepie spożywczym czy restauracji wybierasz ciemny czy jasny ryż, sernik czy sałatkę owocową. Popracuj nad zmianą nawyków żywieniowych.

Wskazówka 7: Szybkie pomysły na jogging dla mózgu

Jak przestawić swój mózg na wolniejsze obroty? Oto pomysły: 20 minut medytacji, zajęcia nieforsownej jogi, masaż, kąpiel w wannie, pływanie, picie większej ilości wody drzemka, dzień wolny od pracy, spacer, herbata z przyjaciółką, optymistyczny film, czytanie ulubionego czasopisma, relaksująca muzyka wieczorem, list miłosny napisany do siebie, przytulenie się do ukochanego, czytanie inspirującej książki.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze