fbpx

Popularność przesyłek kurierskich

Popularność przesyłek kurierskich
Fot. materiały prasowe klienta

Jak dowiadujemy się z raportu, aż 71% klientów sklepów on-line uznało dostawę przesyłką kurierską do domu lub miejsca pracy za formę dostawy towaru najbardziej zachęcają ich do zakupów przez internet.

Czas podsumowań

Wraz z rozpoczęciem nowego roku czas na podsumowania roku 2019. Jeżeli chodzi o przesyłki kurierskie, to jednym z najważniejszych źródeł jest raport “E-commerce w Polsce 2019: Gemius dla e-Commerce Polska”. Znaczenie raportu jest tym większe, że kupujący on-line stanowią znaczącą grupę internautów. Aż 60% ankietowanych przez Gemius internautów dokonuje zakupów w sieci. Do tego aż 65% porównuje ceny produktów i usług, a 50% szuka sklepów, które chcą odwiedzić. Te osoby również stanowią potencjalnych klientów e-commerce. Przy ponad 80% penetracji internetem w Polsce nic dziwnego, że Polacy już w 2018 wydali na zakupy prawie 50 mln złotych.

Przesyłki kurierskie motywują klientów do zakupów

Na drugim miejscu znalazły się paczkomaty (61% wskazań), a na trzecim “darmowa dostawa do domu z możliwością darmowego zwrotu” (cokolwiek by to miało oznaczać) z 59% wskazań. W pierwszej piątce znalazła się też dostawa pocztą bezpośrednio do domu \ pracy (51% wskazań) i odbiór zakupów w kiosku (tzw. Paczka w Ruchu; 33% wskazań; zapewne ze względu na niską cenę dostawy).

Nie ma znaczącej różnicy między mężczyznami i kobietami jeżeli chodzi o preferencje dotyczące dostawy, szczególnie jeżeli chodzi o przesyłki kurierskie. Za to dostawa do paczkomatu jest nieco częściej wybierana przez mężczyzn, podczas gdy kobiety nieznacznie preferują “darmową dostawę do domu z możliwością darmowego zwrotu”. Być może wynika to z tego, że kobiety nieco częściej kupują ubrania i buty, które klient częściej niż inne produkty musi zwrócić lub wymienić po przymierzeniu. Tak czy inaczej różnice nie są wielkie – na poziomie kilku punktów procentowych.

Za to dostawę przesyłką kurierską zdecydowanie (o 13-20 punktów procentowych) preferują osoby starsze (kategoria 50+). Najprawdopodobniejszym wyjaśnieniem wydaje się być ograniczona mobilność wielu osób starszych, w tym także trudności we wniesieniu większych zakupów do mieszkania. Potwierdza to też nieco mniejszych entuzjazm tych osób wobec dostaw do paczkomatów. Można też zauważyć, że osoby na emeryturze nie mają problemu z siedzeniem w domu i czekaniem na kuriera, chociaż zapewne nie stanowią one większości w tej grupie kupujących on-line.

Co ciekawe, na upodobanie do przesyłek kurierskich, mimo ich relatywnie wygórowanej ceny, nie wpływa postrzeganie sytuacji materialnej gospodarstwa domowego. Osoby postrzegające tą sytuację jako złą określają dostawę przesyłką kurierską jako motywującą ich do zakupów on-line tak samo często jak osoby postrzegające swoją sytuację finansową jako dobrą (różnice są na poziomie 1 punktu procentowego).