fbpx

Lepszy sen: 8 kroków

Lepszy sen: 8 kroków
123rf.com

Bezsenność, problemy z zaśnięciem lub budzenie się w nocy czy tez za wcześnie rano mogą prowadzić do nerwowości, rozkojarzenia i depresji.
Jeśli twoje problemy ze snem są krótkotrwałe i wiążą się raczej z chwilowym stresem lub ważnym wydarzeniem w twoim życiu, oto kilka sposobów, by zapobiec bezsennym nocom:

1. ustal sobie sztywne godziny snu, nie przesuwaj ich, nie zmieniaj, spróbuj codziennie ten sam czas przeznaczyć na odpoczynek.

2. wymyśl sobie kilka rytuałów, które zawsze będziesz wykonywać przed pójściem spać, jak ćwiczenia oddechowe, czytanie książki, aromatyczna kąpiel etc., coś, co pozwoli ci się zrelaksować.

3. ciepły napój, jak mleko czy herbata z melisy, wycisza i rozgrzewa organizm, przygotowując go do odpoczynku.

4. przygotuj swój pokój na sen. Niech będzie ciemny, wywietrzony, o odpowiedniej dla ciebie temperaturze.

5. nie denerwuj się, jeśli nie możesz zasnąć. Im bardziej będziesz próbował, tym gorzej ci będzie wychodzić.

6. postaraj się nie robić nic stresującego wieczorem albo przed snem, ale zwróć też uwagę na to, co w ogóle często wytrąca cię z równowagi. Może możesz złagodzić swój poziom stresu?

7. nie pij alkoholu ani kawy przed snem, ani mocnej herbaty, nie pal i nie uprawiaj intensywnych ćwiczeń wieczorem.

8. ćwicz regularnie, biegaj lub pływaj, dotleniając swój organizm i jednocześnie odprężając go przez wysiłek fizyczny.

  • Polecane
  • Popularne
  • Najnowsze